Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Pühade ajal vajati mürgitusinfolt vähem abi kui tavaliselt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eger Ninn
Copy
Mürgistusteabekeskuse igapäevatöö.
Mürgistusteabekeskuse igapäevatöö. Foto: Priit Simson

Terviseameti mürgistusinfoliinile 16662 helistati pühade ajal kokku üheksal korral, mis jäi alla tavapärasele infoliini koormusele, kuid aitas siiski ära hoida mitmed sõidud haiglasse.


«Kui täiskasvanute puhul oli enamasti tegemist liigsest alkoholist tingitud mürgistustega, siis väikelastel oli mürgistuskõnede põhjuseks neelatud ravimid, aga ka söödud paukherned ja küünelakk,» ütles terviseameti mürgistusteabekeskuse juht Mare Oder. Kahel korral oli helistamise põhjuseks katlakivieemaldajaga toidu või tee valmistamine.

Oderi sõnul oli tänu telefoninõustamisele võimalik kannatanuid aidata valdavalt koduste vahenditega.

Mürgistusinfoliinile 16662 võib helistada kõikide ägedaid mürgistusi puudutavate küsimuste korral. Helistamine on anonüümne ning kõnedele kehtivad tavatariifid. Infoliin on avatud ööpäevaringselt alates kella 9.00 esmaspäeva hommikust kuni kella 9.00-ni laupäeva hommikul. Laupäeva päeval ja pühapäeval on reeglina infoliin suletud, jõulupühade ajal tehti erand ja kõnedele vastati ka laupäeval ja pühapäeval.

Tagasi üles