Tallinna koolide õed alustavad tänasest oma kooliperede telefoninõustamist, et pakkuda leevendust ülekoormatud riiklikele infoliinidele. Infot kooliõe telefoninumbri ja vastamise kellaaegade kohta jagab iga õppeasutus oma kooliperele ise.
Tallinna kooliõed alustavad koolipere telefoninõustamist
«Häirekeskus on andnud teada, et väga paljud lapsed pöörduvad nende poole muredega, mis on tingitud koroonaviiruse tekitatud olukorrast. Muretsetakse pere ja sõprade pärast, uuritakse haigustunnuste kohta. Samuti on ülekoormatud perearstikeskuste infoliinid,» tõdes SA Tallinna Koolitervishoid juhatuse esimees Kädi Lepp.
Sihtasutuse juhatus otsustas koos juhtivõdedega, et kooliõed jätkavad oma tööd telefoninõustajatena, et võtta maha eesliinil töötavate inimeste koormust. Lisaks õpilastele saavad kooliõed kui tervishoiuspetsialistid anda tervisealast nõu ka lapsevanematele ning pedagoogidele.
«Nõustamine algab kohe, kui kooliõde on saatnud koolile vastava kirja, kus olemas tema kontaktandmed ning nõustamise kellaajad. Koolid omakorda teavitavad telefoninõustamise algusest õpilasi ja lapsevanemaid ning õpetajaid,» selgitas Lepp.
«Iga kooliõde nõustab enda töökoha kooliperet, kuid vajadusel saavad appi tulla ka kolleegid teistest koolidest, näiteks juhul, kui kooliõde ise jääb haiguslehele või töötab suurel koormusel COVID-19 drive-in põhimõttel tegutsevas proovivõtukohas,» lisab Lepp.
Sihtasutus Tallinna Koolitervishoid on Eesti suurim kooliõdesid ühendav organisatsioon, kus töötab ligi 80 kooliõde. Koostöös lapsevanemate, koolipersonali ja teiste spetsialistidega on kooliõed abiks õpilaste tervise edendamisel.