Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

PERHi ravitöö juht räägib, kuidas hakkab välja nägema arsti juures käimine

Copy
Ravijärjekord.
Ravijärjekord. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Liigume järk-järgult plaanilise ravitöö taastamise suunas, aga kõik korraga vastuvõtule ei pääse, ütles Põhja-Eesti regionaalhaigla ravitöö direktor Helis Pokker saates «Patsiendiminutid».

Eriolukorra kehtestamisel said haiglad märtsi keskel korralduse piirata plaanilist ravitööd. Teisipäeval andis terviseameti kriisikomisjon rohelise tule selle taastamiseks ja osakonnad tuleb taas ümber kolida. «Plaanilise ravi tegemisel jääb võtmesõnaks patsientide ja personali ohutus, sest koroonaviirus pole meie ümbert kuhugi kadunud,» rääkis Pokker. «Hajutame patsientide liikumist haiglahoonetes, et ootesaalid poleks täis ning arvestame täiendava ajaga, mis kulub töötajatel maskide-kitlite vahetamiseks ja pindade desinfitseerimiseks iga visiidi lõpus.»

Patsientidel kulub edaspidi tavapärasest rohkem aega õige kabinetini jõudmiseks. Kohe välisukse juures mõõdab tervishoiutöötaja iga siseneja kehatemperatuuri ja annab haiglas viibimise ajaks talle kirurgilise maski. Osadel patsientidel lisandub eelnevalt ka Covid-19 testi tegemine. Patsient täidab saabudes tervisedeklaratsiooni, kus vastab kolmele küsimusele: kas inimene on Covid-19 haigetega kokku puutunud, kas tal on haigussümptomid ja kas talle on varem tehtud koroonaviiruse test. Pokker pani inimestele südamele, et nad deklaratsiooni täites vastustes ausaks jääksid, kuna vaid tervena saab olla kindel, et nende ravi või protseduur on ohutu. «Kui inimene on külmetunud või nakatunud, määratakse talle uus aeg, üksi uuring ega ravi tegemata ei jää.»

Haigekassa pole regionaalhaigla teenuste mahtu kokku tõmmanud ja ära jäänud ravitöö saab eelolevatel kuudel järgi teha. «Oleme mõelnud vastuvõtuaegade pikendamisele ja arstide suvepuhkuste lühendamisele,» lausus Pokker. «Ortopeedia on näiteks eriala, mis on juba ressurssi juurde saanud, sest telefoni teel siin probleeme ei lahenda.»

Iga patsiendi puhul kaalutakse, kas tema olukord vajab kiiremat sekkumist või kannatab veel oodata. «Kedagi automaatselt ootejärjekorra lõppu ei tõsteta,» sõnas Pokker neile, kelle visiidi aeg tühistati. «Uutele patsientidele, kes pole veel eriarstini jõudnud, on praegu parim lahendus perearsti e-konsultatsioon, kus perearst saab küsida eriarstilt kolme-nelja päevaga hinnangut, kui kiire kellegi tervisemurega on.»

Lähinädalatel võtavad haiglad arstiaegadest ilma jäänud patsientidega ühendust ja lepivad uue visiidiaja kokku. Kui aga juhtub, et kuu möödudes pole ühendust võetud, tuleks ise telefonitoru tõsta ja haiglasse helistada.

Tagasi üles