Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Uuring: laste roll koroonaviiruse levitamisel on suurem, kui seni arvatud

Copy
Maskides lapsed esimese koolipäeva aktusel Taunussteini algkoolis Saksamaal 18. augustil 2020. Hesseni liidumaal alustas kooliteed ligi 55 000 õpilast. Koolides on kõigil maskikandmise kohustus – kooli sisenemise hetkest alates tuleb maski kanda kogu aeg ning kasutada kooli paigaldatud kätepuhastusjaamu.
Maskides lapsed esimese koolipäeva aktusel Taunussteini algkoolis Saksamaal 18. augustil 2020. Hesseni liidumaal alustas kooliteed ligi 55 000 õpilast. Koolides on kõigil maskikandmise kohustus – kooli sisenemise hetkest alates tuleb maski kanda kogu aeg ning kasutada kooli paigaldatud kätepuhastusjaamu. Foto: Ronald Wittek/Epa/SCANPIX

Siiani kõige põhjalikuma uuringuga, mis on tehtud koroonahaigetest lastest, avaldavad Massachusettsi üldhaigla ja lastehaigla terviseeksperdid olulisi andmeid, mis näitavad, et lastel on koroonaviiruse levikus märksa suurem roll, kui varem arvati. 30 kaasautoriga uuringu abil saavad poliitikakujundajad teha otsuseid, mis aitavad koolide avamise järgselt vältida koolipersonali ja õpilaste nakatumist ning hoida koroonaviirust kontrolli all.

Teadlasi üllatas kõrge viiruse tase, mida leiti igas vanuses lastel, eriti kahel esimesel nakatumispäeval. Pealtnäha terved lapsed kõndisid ringi märgatavalt kõrgeme SARS-CoV-2 viiruskoormusega kui oli intensiivravipalatites lamavatel täiskasvanud koroonahaigetel.

Uurimustulemuste põhjal ei ole koolikeskkonnas põhjendatud koroonaviiruse kontrolli all hoidmiseks laste kehatemperatuuri mõõtmine ja teiste haigussümptomite jälgimine. Esimeste nakkusosakesi kandvate köhatuste ootamise asemel on soovitatav õppetöö algusest alates võtta kooli territooriumil kasutusele õpilaste hajutamise ja distantsihoidmise meetmed; tuletada lastele regulaarselt meelde käte pesemise vajadust ning paigaldada kätepuhastusjaamad välisukse, söökla ja tualettide juurde. Kui distantsihoidmine on välistatud, tuleb piisknakkuse leviku takistamiseks kanda maske. Õpilaste hajutamiseks on soovitatav võtta õppetöös paralleelselt kasutusele kontakt- ja kaugõppevorm.

Tagasi üles