Uuriti, kumb arendab lapse aju rohkem: käsitsi või klaviatuuril kirjutamine

PM Tervis
Copy
Tallinna muu keelega lasteaedade eesti keele õpetamist hakkab toetama haridus- ja teadusministeerium. Pilt on illustreeriv.
Tallinna muu keelega lasteaedade eesti keele õpetamist hakkab toetama haridus- ja teadusministeerium. Pilt on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Värskest aju-uuringust selgub, et käsitsi kirjutamine aitab lastel rohkem õppida ja asju paremini meelde jätta. Samal ajal muutuvad koolid üha rohkem ja rohkem digitaalseks.

2017. aastal uurisid Norra teaduse- ja tehnikaülikooli professor Van der Meer ja kolleegid 20 õpilase aju aktiivsust: 12 noorukit ja kaheksa last. See oli esmakordne taoline lastega tehtud uuring. Uuring tehti kasutades elektroentsefalograafiat (EEG). Osalistel oli peas müts, mille küljes oli 250 elektroodi. Selle mütsi abil mõõdeti ja salvestati ajuaktiivsust.

Käsitsi kirjutades on aju aktivisem

Tagasi üles