Nõuandetelefon suunab inimesi koroonatestile alates eriolukorra lõpust, kuid seni oli teenus avatud vaid nädalavahetusel, mil perearstid reeglina ei töötanud.
Detsembri algusest väljastab perearsti nõuandetelefon 1220 koroonatestile saatekirju iga päev, riigipühadel kaasa arvatud, kella 8-22. Koroonatestile saatekirjade väljastamiseks kaasas nõuandetelefon haigekassa toetusel lisatööjõudu.
Koroonatestile saatekirja saamiseks tuleb jätkuvalt pöörduda perearsti nõuandetelefoni meedikute poole telefoninumbritel 1220 või 6346 630. Teenust osutatakse kolmes keeles: eesti, vene ja inglise keeles ning kõnekeskuse spetsialistiga kokkuleppel võimalusel helistaja emakeeles.
«Toetame nõuandetelefonilt inimeste testile suunamiseks lisarahaga, mis võimaldas abijõudu palgata, sest nii saavad nõuandetelefonilt jätkuvalt abi ka teiste tervisemuredega inimesed,» sõnab Friedemann.
Perearsti nõuandetelefoni ressursijuht Kärt Kukk rääkis, et kui perearsti nõuandetelefoni meedik otsustab inimese koroonatestile suunata, siis koostatakse talle saatekiri. «Selleks peab inimene teadma oma isikukoodi, nime ja mobiiltelefoninumbri, mille kaudu temaga testimiskeskusest sms-i teel ühendust võetakse,» selgitas Kukk. Testimiskeskuse saadetud sõnumis on link, millelt inimene saab endale veebiregistratuuris www.veebiregistratuur.ee broneerida sobiva aja ja koha koroonaviiruse testi andmiseks.
Kui inimene ei saa ise veebiregistratuuris aega broneerida, sest tal puudub Mobiili-ID, Smart-ID või ID-kaardiga isikutuvastamise võimalus, siis helistatakse inimesele testimiskeskusest tema edastatud lauatelefoninumbrile.
Testimise kõnekeskus võtab inimesega reeglina alates saatekirja koostamise hetkest ühendust ühe ööpäeva jooksul. «Oluline on meeles pidada, et teavitussõnumit ei saadeta lastele, nende vanematega võtab testimiskeskus ise helistades ühendus,» täpsustas Kukk.