Kiirabi on tervishoiuteenus, mille puhul loodame, et meil seda kunagi vaja ei lähe. Aga kui läheb, loodame, et kõik töötaks suurepäraselt. 2020. aasta alguses võttis Tervisekassa vedada e-kiirabi digilahenduse arendamise.
Vältimatut abi vajava inimese teekond on Eestis moodsa e-kiirabi loomise alus
E-kiirabi puhul on tegemist kiirabide digitaalse abivahendiga, mida kasutatakse väljakutsetel oluliste terviseandmete saamiseks ning abivajajaga tehtud tegevuste ja terviseinfo saatmiseks teistele osapooltele.
Tervisekassa innovatsiooni osakonna projektijuht Taavi Talve sõnul aitab kiire, selge ja täpne informatsioon juhtumi ja abivajaja kohta teha meedikutel paremaid otsuseid, mis aitab omakorda kaasa inimeste kiiremale paranemisele. Samuti võib näiteks eelnevalt saadud info inimese allergiate kohta päästa abivajaja elu. Seega on E-kiirabi puhul tegemist olulise lüliga kiirabi igapäevatöös ning erinevate osapoolte suhtlemises.
Neljas juhtum – «Ninaverejooks»
Neljanda juhtumi puhul on sageli tegemist situatsioonidega, kus inimene või pere vajab lisaks meditsiinilisele abile ka sotsiaalset või operatiivset tuge. Kodvägivalla all kannatavad abikaasad või elukaaslased kardavad aga abi paluda ja nii võivad olulised probleemid jääda tähelepanuta. Töötoa osalised tõid siin välja väljakutse eelinfo vajalikkuse ning täiendavate osapoolte teavitamise ja kaasamise võimalused.