Teadurid tegid selgeks, mis aitab põletada treeningu ajal rohkem rasva

Kui treeningu üheks eesmärgiks on rasvapõletus, aitab sellele kaasa eelnev kohvi tarbimine. FOTO: Shutterstock

Granada ülikooli (UGR) füsioloogiaosakonna teadlased tegid kindlaks, et pool tundi enne aeroobset treeningut tarbitud kofeiin suurendab oluliselt rasvade põletamise määra. Samuti leidsid nad, et kui treenitakse pärastlõunal, on kofeiini mõju märgatavam kui hommikul.

Uuringus, mis avaldati ajakirjas Journal of the International Society of Sports Nutrition, soovisid teadlased välja selgitada, kas kofeiin — üks kõige sagedamini tarbitavaid aineid sporditegevuse parandamiseks – suurendab tegelikult rasva oksüdeerumist ehk «põletamist» treeningu ajal. Hoolimata asjaolust, et selle tarbimine toidulisandite kujul on väga levinud, napib teaduslikke tõendeid selle kasu kohta.

«Soovitus rasvade oksüdeerumise suurendamiseks hommikul tühja kõhuga treenides on tavaline. Sellel soovitusel võib siiski puududa teaduslik alus, kuna pole teada, kas see tõus on tingitud hommikusest treeningust või pikemalt toiduta olemisest,» rääkis uurimuse juhtivautor Francisco José Amaro-Gahete Medical Xpressis.

Uuringus osales kokku 15 meest (keskmine vanus 32), kes täitsid harjutustesti neli korda seitsmepäevase intervalliga. Katsealused tarbisid kell 8-17 3 mg/kg kofeiini (mis võrdub kange kohviga) või platseebot. Igale treeningkatsele eelnenud tingimused (viimasest söögikorrast, treeningust või ergutavate ainete tarbimisest möödunud tunnid) olid jäädvustatud ja arvutati ka rasvade oksüdeerumine treeningu ajal.

«Meie uuringu tulemused näitasid, et kofeiini tarbimine 30 minutit enne aeroobset sooritust suurendas rasva maksimaalset oksüdeerumist treeningu ajal olenemata kellaajast,» selgitab Francisco J. Amaro. Rasvade oksüdeerumine päevasel ajal oli kõige kõrgem.

Tulemused näitavad ka, et kofeiini tarbimine enne hommikust treeningut laseb rasval oksüdeeruda sarnasel tasemel nagu eelnevalt kofeiini tarbimata läbi viidud pärastlõunase treeningu ajal.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et uuringu tulemused viitavad sellele, et pärastlõunal mõõduka intensiivsusega sooritatud treening pärast kofeiini tarbimist annab optimaalse tulemuse inimestele, kes soovivad  füüsilise koormuse ajal suurendada rasvapõletust.

Tagasi üles
Back