T, 31.01.2023

Uuring näitab, millega saavad ülemused ülekoormatud töötajaid aidata

PM Tervis
Uuring näitab, millega saavad ülemused ülekoormatud töötajaid aidata
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Microsofti uuring näitas, et üle pooled uuringus osalenud töötajatest tundsid, et on ülekoormatud.
Microsofti uuring näitas, et üle pooled uuringus osalenud töötajatest tundsid, et on ülekoormatud. Foto: Shutterstock

Ligi pooled töötajatest tahavad järgmise aasta jooksul suure karjäärimuutuse teha. Need andmed pärinevad Microsofti uuemast töötrendide indeksi aruandest, mis uurib lähemalt 30 000 töötaja tegevusi ning Microsoft 365 ja LinkedIni andmeid.

Viimase pooleteise aasta jooksul on paljud pidanud toime tulema stressiga, mis kaasneb ülemaailmse pandeemia läbielamisega. Pandeemiaga kaasnesid ka üksilduse ja isolatsiooni emotsioonid.

Töötamine ja tööl käimine tekitas inimestele raskusi. Üle poole töötajatest (54 protsenti) tundis, et on ülekoormatud. Kohtumiste, meilide ja sõnumite arv tõusis märkimisväärselt pärast kodukontoritesse minekut.

Juhatajad ja suuremad juhid on aga palju paremini hakkama saanud. 61 protsenti juhtidest leiavad, et nad lausa säravad praeguses olukorras – 23 protsendil juhtidest on kõrgem rahulolu, kui neil, kellel pole otsustamise võimu. Uuring näitab, et see võib olla tingitud sellest, et vanemtöötajatel on suurem toevõrgustik ning ilmselt ka rohkem puhkusepäevi.

Millega saavad ülemused oma töötajaid aidata ja motiveerida? 

1. Julgusta inimesi aega maha võtma. Julgusta inimesi mitte ainult puhkusele minema, aga tee ka selgeks, et see on võimalus tööst täielikult eemalduda. Näita eeskuju: võta töölt vabu päevi ja ütle oma meeskonnale, et oled täielikult offline. Kui sa kavatsed puhkust kodus veeta, siis ära karda seda oma meeskonnale öelda, ja ole täpselt samamoodi arvutist eemal, nagu oleksid Maldiividel. See annab su meeskonnale indu sama teha.

2. Kasuta eemal oldud aega, et oma juhtimisstiili üle mõelda. On selge, et inimesed tunnevad end väga ülekoormatuna. Juhid, kes muretsevad oma töötajate tunnete pärast, saavad uues hübriidses töömaailmas paremini hakkama, kui need, kes ainult töötajate produktiivsust jälgivad. See üleminek empaatilisema juhtimise peale võib olla harjumatu vanema põlvkonna töötajatele.

Kõik algab lihtsatest vestlustest, näiteks küsida oma töötajatelt, kuidas neil läheb. Kuulamine on väga oluline. Paindlik lähenemine on tähtsam kui kunagi varem. Tuleb julgustada inimesi tööpäevale võimalikult mittelineaarselt lähenema – leides aega loomadega jalutamiseks, laste eest hoolitsemiseks ja enda tervise eest hoolitsemiseks – see aitab inimestel tasakaalu säilitada.

3. Soovita erinevaid koolitusi. Kui teie valdkonnas on rahulikum periood, siis on see väga hea aeg julgustada oma meeskonda viimast võtma õppimis- ja koolitusvõimalustest, mis neil olemas on. Anna oma meeskonnale teada kursustest, mis on sulle kasuks tulnud – eriti need, mis kaitsevad ja säilitavad vaimset heaolu.

4. Kasuta andmete võimu. Rakendused, nagu Office 365 ja Viva, aitavad töötajatel ühendust hoida ja pakuvad andmepõhist statistikat, mis aitab neil välja lülituda ja oma tervisele, heaolule ja isiklikele prioriteetidele keskenduda. Suvekuude pikemate päevade puhul tuletage inimestele meelde, et nad kasutaksid olemasolevaid tööriistu – ja siis kasutatagu võimalust õue minna!

5. Ole läbipaistev kontorisse tagasituleku kohta. Ühelgi ettevõttel pole ideaalse hübriidse töökeskkonna loomiseks kõiki õigeid vastuseid. Veenduge, et inimesed oleksid teadlikud mitte ainult juhtkonna ja teie meeskonna tehtud otsustest, vaid andke neile ka teada, kuidas otsuseid tehakse – rääkige selgelt, kuidas ettevõte oma töötajate jaoks olemas on. Käesoleval suvel on kontorisse naasmine suurim probleem iga töötaja peas, seega avatud ja selge suhtlus aitab lahendada muresid.

Märksõnad
Tagasi üles