Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Mida teha, kui lapsel ei lähe koolis hästi? (1)

Copy
Keskendumisraskustega lapse uute oskuste omandamise edusammude korral oleks soovitav last premeerida alates kiitusest kuni piknikuni välja.
Keskendumisraskustega lapse uute oskuste omandamise edusammude korral oleks soovitav last premeerida alates kiitusest kuni piknikuni välja. Foto: Liis Treimann

Lapsel (9) on raske koolitükkidele keskenduda – selle tagajärjel ei teki tal ka kooliasjadega seoses eduelamust ning see ärritab teda. Ta eelistaks mängida aktiivseid mänge nii õues kui arvuti taga. Olen alles nüüd hakanud keskendumisraskusi nägema; need võisid olla ka varem, aga algul panin kõik koroonaaja kaose arvele. Kuidas saada laps paremini keskenduma?

Minu arvates on imetlusväärne, et olete juba ise tähelepanekuid teinud ja üksik­asju märganud. Loodan, et teil tekib ka endal sellest eduelamus, et olete midagi hästi teinud. Seejuures on nii hea, et mõistate eduelamuse väärtust lapse jaoks.

Loomulikult on mul kirja teel keeruline hinnata lapse keskendumisraskusi, kuid soovin pakkuda pigem üldisemat lähenemist, mis võiks ehk selles olukorras toetada. Kui siiski jääb kripeldama, et väike mõttemuutus ei aita, ning keskendumisraskused süvenevad või on ehk hoopis tekkinud üleöö suuri muutusi, mis võib viidata pigem traumale, julgustan kindlasti konkreetsemat abi otsima spetsialistilt.

Tagasi üles