Kui inimesed tunnevad, et nad on kuuldud, siis saavad nad maha võtta psühholoogilised kaitsemüürid ning sellest kohast saavad sündida lahendused, millest täna võib-olla keegi ei oska unistadagi.
Teadlik ja sügav kuulamine on vabastav, tervendav ja muutust loov protsess nii rääkijatele kui kuulajatele. Rääkija tunneb, et teda mõistetakse ja kuulaja tunneb, et kogu vastutus ei ole enam tema peal. Rääkija ja kuulaja ei pea jõudma üksmeelele, et tekkinud avatusest saaks alata koostöö. Selleks, et kriisi leevendada, ei pea olema peaminister. Seda saab teha meist igaüks, võttes kuulaja rolli oma perekonnas, sõpruskonnas ja kogukonnas.
Kuidas kuulamine käib?
Kuulamine on lihtne ja keeruline samaaegselt. See on lihtne tehniliselt, kuid väljakutseks võib osutuda enda sobivasse meeleseisundisse viimine.
2. Kohalolu — oled kohal kõigi oma meeltega, mõtted ei ole minevikus või tulevikus;
3. Siirast hoolimist inimesest, keda kuulad.
Kuulamise tehniline pool:
1. Ole uudishimulik ja püüa mõista. Kujutle, et teine inimene on sinu jaoks nagu eksootiline võõras maa, millega puutud kokku esimest korda elus: sa ei tea midagi sealsest kliimast, maastikust, kultuurist, ajaloost jne. Ainus viis teada saada on uurida ja kuulata.
2. Väljenda, et sa kuulad. Kasuta kehakeelt (silmside, osavõtlik näoilme, avatud kehahoiak), toetavaid häälitsusi nagu «Mhmh», «Jaa...», «Jah!?» ja luba pausidel kanda (vaikus loob ruumi mõtlemiseks ja sügavamale minekuks).