Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Millistest toitudest saab piisavalt D-vitamiini?

Tervislikult toitujatel on palju väiksem südamehaiguste risk, suremus südamehaigustesse ja üldine suremus. FOTO: Shutterstock

Mida peaks inimene tarbima, et saada piisavalt D-vitamiini, aga ka teisi vitamiine?

«Kuigi mõne vitamiini puhul on teada nende väga head allikad, näiteks D-vitamiini peamiseks allikaks on kalad või juba umbes poolest paprikast võib saada päevase vajaliku C-vitamiini koguse, siis tegelikult on vitamiinid jaotunud ära pea kõikide toidugruppide peale,» selgitab Novaatoris Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledži lektor Tagli Pitsi. 

Samuti tasub ta sõnul meeles pidada, et vitamiinide sisaldus sõltub toidu säilitamise tingimustest ja valmistusviisidest – vitamiinide sisaldus väheneb, kui toitu hoida pikka aega kuumas, valguse või õhu käes.

B-grupi vitamiine saab teraviljatoodetest, samuti piimatoodetest ja lihast.

Näiteks muna, maks, või ka juust on väga heaks A-vitamiini allikaks.

Kui taimeõlides endis on rikkalikult vaid E-vitamiini, siis pähklites ja seemnetes on lisaks E-vitamiinile väga mitmekesine valik erinevatest B-grupi vitamiinidest.

Tagasi üles
Back