Tartu Ülikooli Kliinikumi vaktsineerimismeeskond avas augustist infotelefoni 731 7200, mille eesmärk on pakkuda vaktsineerimisalast nõustamist ja informatsiooni nii kliinikumi patsientidele kui teistele huvilistele.
Kliinikum avas vaktsineerimise infotelefoni
Kliinikumi vaktsineerimismeeskonna koordinaator Tiina Teder ütles, et esimesel nädalal on helistamise võimalust kasutatud erinevate küsimuste tõttu. «Inimeste infovajadus on erinev, näiteks tavapärased küsimused dooside intervallide, tõhustusdooside vaktsiini tüübi, vaktsineerimise broneerimise ja asukohtade kohta. Aga ka küsimused kodus vaktsineerimise võimaluste, kõrvaltoimete ning võimaliku uue Covid-19 vaktsiini kohta,» kirjeldas Teder. Ta lisas, et lisaks Covid-19 vaktsineerimisega seotud teemadele on tekkinud küsimusi ka teiste haiguste vastu vaktsineerimise võimaluste kohta.
Infotelefonile saab tasuta helistada esmaspäevast reedeni kell 16–18, mil kõnedele vastavad vaktsineerimismeeskonna liikmed. Lisaks ootab kliinikumi vaktsineerimismeeskond ootab kõiki soovijaid vaktsineerima nii esmaste kui tõhustusdoosiga juba tuttavates asukohtades – L. Puusepa 8 peamajas ning Kvartali kaubanduskeskuses. Vaktsineerida saab nii aega broneerides kui ka ilma. Aega saab broneerida üleriigilises digiregistratuuris, kliinikumi ePatsiendi portaalis ja telefonil 731 7200 (E–R kell 8–16).
«Tõhustusdoosi tegemisel kasutatakse Pfizeri või Moderna vaktsiini sõltumata sellest, millise Covid-19 vaktsiiniga on eelnevalt vaktsineerimiskuur läbitud. Teiseks tõhustusdoosiks kasutatakse Pfizeri või Moderna vaktsiini pärast kuue kuu möödumist viimasest doosist või COVID-19 põdemisest,» selgitas Teder. Ta lisas, et kliinikumi erialainimeste seisukoht on, et teine tõhustusdoos eakatele on väga vajalik ja põhjendatud ning nendega tegemisega peab alustama kohe, mitte ootama sügise saabumist.
Vaktsineerimisajad, aja broneerimine, vaktsineerimisskeem ja muu Covid-19 vaktsineerimist puudutav täiendav teave on leitav kliinikumi kodulehel. Vaktsineerimine Covid-19 vastu on endiselt tasuta.