Vanemale tuleb selgitada rahulikult oma seisukohti ja rääkida ka tunnetest, mida üks või teine vanema käitumine kaasa toob. Vähetähtis ei ole selgelt kommunikeerida ka oma ootusi vanema suhtes. Siinkohal on oluline teada, et vanema vastupanu olukorra muutmisele on tavaline, kuid kui täiskasvanud laps jääb rahulikult enda seisukohtade juurde, siis õpib vanem neid aktsepteerima - sest ta armastab oma last. Samuti tuleb vanemat tähelepanelikult kuulata ning mõista.
Mida saab ette võtta või kuidas peaks sellises olukorras käituma selle täiskasvanud lapse elukaaslane?
Lapse elukaaslane saab sellises olukorras rääkida oma tähelepanekutest ja muredest oma elukaaslasele, kelle ülesandeks on ise oma vanemaga uued piirid paika panna.
Ei ole harvad juhtumid, kus ämma või äiaga hakkab võitlema lapse elukaaslane ise, kuid see ei ole tõhus viis muutusi ellu viia. Paarisuhtes tuleb esikohale seada oma partner ja paarisuhe ning prioriteetide kommunikeerija oma vanemale on tema laps, mitte lapse elukaaslane.
Kui kõik osapooled üleüldse on nõus nõustamisele minema, siis kuidas sellises olukorras see nõustamine välja näeb? Kas kohale peaks tulema kõik korraga, lähemad ja kaugemad, osapooled? Või peaks käidama üksikult?
Perenõustamisele võivad tulla enim motiveeritud pereliikmed, jõuga kedagi kohale tuua ei saa. Kuna perekond on süsteem, siis ühe süsteemi osa muutus toob kaasa muutused ka teistes süsteemi osades.
Kui üks osapool, näiteks lapsevanem, keeldub nõustamisele tulemast, kas siis on mõtet nõustamisel käia ainult lapsel?
Kui näiteks täiskasvanud laps tuleb nõustamisele ja omandab teadmised ning oskused uueks suhtlusviisiks oma vanemaga, siis ei saa vana suhtemuster jätkuda, sest üks osapooltest ei lähe enam vana moodusega kaasa. Niisamuti siis, kui vanem tuleb nõustamisele murega, et täiskasvanud laps ei lahku kodust iseseisva elu peale, saab vanemat toetada, et ta senise liigse hoolitsemise lõpetaks ja annaks vastutuse üle täiskasvanud lapsele endale.