Pandeemia ajal rakendasid Euroopa riigid ennetavat lähenemist noorte vaimse tervise probleemidega tegelemisel. Üks kõige levinumaid abinõusid oli koolides pakutava psühholoogilise toe tugevdamine, suurendades õpilastele saadaolevate psühholoogide ja nõustajate arvu, ning koolitades koolitöötajaid, et nad oskaksid ära tunda vaimse stressi märke ja neile reageerida.
Innovatsiooni, teaduse, kultuuri, hariduse ja noorte volinik Mariya Gabriel: «Me kõik hoolime väga oma noorte emotsionaalsest heaolust. Arvestades seda, et meid tabas pandeemia ja Euroopa pinnal käib sõda, tuleb see aruanne noorte vaimse tervise kohta välja õigel ajal. Mul on hea meel näha, et ELi liikmesriigid suhtuvad sellesse probleemi tõsiselt ja nad on võtnud kasutusele abinõud, et toetada noori eelkõige koolis. Need jõupingutused peavad praegu ja ka järgnevatel aastatel võimaldama noortel areneda ning komisjon on alati valmis tuge pakkuma.»
Euroopa Liidu aruandest selgus, et veebruar 2020 kuni märts 2022 olid Eesti koolid suletud 100 päeva, osaliselt suletud 80 päeva, avatud 390 päeva ning vaheajal 210 päeva. Sealjuures selgus 2021. aastal Eestis läbi viidud uuringust, et pikad kaugõppeperioodid raskendavad koolikohustuste täitmist (nt koolis käimist ja koolis sees püsimist). Selle aja vältel rakendati Eestis ka meetmeid noorte vaimse heaolu toetamiseks järgmises neljas valdkonnas: vaimses tervisehoius, hariduses, noorsootöös ning teadlikkuse tõstmises Covid-19 pandeemia mõjust vaimsele tervisele.
Eesti Euroopa noorteaasta riikliku koordinaatori Kadri Koorti sõnul tegeletakse Eestis vaimse tervise teavitustöö ning vaimset tervist toetavate tegevuste korraldamisega aktiivselt.