26,3 protsenti Eesti autojuhtidest on kogenud uinumist autoroolis, 2,7 protsenti juhtidest kirjeldas toimunud liiklusõnnetuse seost unisusega.
Selgus, et 26,3 protsenti Eesti autojuhtidest oli kogenud uinumist autoroolis, 2,7 protsenti juhtidest kirjeldas toimunud liiklusõnnetuse seost unisusega. Unine autojuht põhjustas liiklusõnnetuse peamiselt varajastel hommikutundidel kella 6–8 vahel või pärastlõunasel ajal kella 15–16 vahel. Põhimaanteedel oli 56 protsenti ja linnatänavatel 26 protsenti õnnetustest. Avariide hetkel olid juhid roolis olnud alla tunni. Juhtidest 34,1 protsenti arvas, et nad on lihtsalt halvad magajad ja 42,5 protsenti kirjeldas õnnetusele eelnenud ööl halvasti magamist.
Liiklusõnnetuse hetkel kirjeldas tugevat unisust 35,9 protsenti ja mõningast unisust 49,1 protsenti juhtidest. 83,2 protsenti liiklusõnnetustest lõppesid plekimõlkimisega ja väheste inimvigastustega, 13,2 protsenti juhtudel viidi vähemalt üks inimene haiglasse ja 3,6 protsenti õnnetustest lõppes vähemalt ühe inimese surmaga.
Vaatamata uneapnoe käes vaevlevate inimeste tõenäolisele suurele hulgale, ei tähenda see, et need inimesed autoroolis üldse olla ei tohiks. Uued liiklusseaduse nõuded tähendavad, et keskmise raskusega või raske uneapnoe puhul on vajalik eriarsti otsus, et haigus on kontrolli all. Samuti tuleks seisundit kontrollida iga kolme aasta tagant või üks kord aastas, kui tegu on kutselise juhiga.
Seaduse järgi on keskmise või raske obstruktiivse uneapnoe sündroomi puhul sõiduki juhtimine meditsiiniliselt vastunäidustatud, kuid uneapnoe ravi hea efektiivsuse korral võib eriarst (sh kopsuarst) autojuhi rooli lubada.
Enne juhi rooli lubamist peab arst hindama juhile määratud ravi, rakendatud erinõudeid ja juhi üldist terviseseisundit. Seega absoluutselt ei-sõna ei pruugi juhid karta, kuid uneapnoe sündroomiga inimene enam niisama lihtsalt rooli ei pääse.