Perearsti nõuandetelefonile 1220 helistanud inimesed on viimasel ajal kurtnud, et ooteajad pere- ja eriarstide vastuvõttudele on väga pikad, paljud Ukraina põgenikud pole aga osanud endale arsti leida, kirjutab Med24.
Perearsti nõuandetelefonile helistajad kurdavad pikkade arstiabi ooteaegade üle (1)
«1220 vaates on hetkel helistajate murekohaks ka perearstide kättesaadavus ja visiidi pikk ooteaeg, samuti erialaarsti juurde pääsemise pikk ootejärjekord,» ütles üleriigilise perearsti nõuandetelefoni 1220 teenindusjuht Kärt Kukk.
Raviteenuse kättesaadavust raskendavad sotsiaalsed probleemid, seda eriti eakatel, kes ei oska kasutada internetti, ja ei saa seetõttu oma probleemist teavitada perearsti e-kirja ega ka mõne muu e-keskkonna vahendusel. Neil on ainus võimalus helistamine, aga kahjuks ei õnnestu neil ka mitme päeva jooksul vahel telefonitsi perearsti või pereõde kätte saada.
«Seetõttu saame meiegi helistajatelt negatiivset tagasisidet perearstisüsteemi mittetoimivuse osas. Kuna meile tulevad kõned üle terve Eesti, siis on täheldatav teatud piirkondlik erinevus, mis tuleneb nimistute täituvusest ja maapiirkondades perearstide vähesusest,» nentis Kukk.
Nõuandetelefonile on helistanud ka paljud Ukraina põgenikud üldarstiabi või perearstiabi korralduslike küsimustega, sest sageli ei ole neil õnnestunud leida võimalust arsti juurde pöördumiseks esmase haigestumise korral näiteks töövõimetuslehe või retseptide saamiseks juba Ukrainas määratud ravimitele.
«On arusaadav, et praegusel viirushaiguste tipphooajal on perearstid, kiirabi ja ka haiglate EMOd ülekoormatud. Niisamuti on ka 1220 kõnede arv tõusuteel nagu igal aastal sel ajaperioodil,» rääkis Kukk ja lisas, et pärast kaheaastast suures osas koroonale keskendumist on ka nõuandetelefoni töötajad tavapärases töörütmis tagasi ning helistajad pöörduvad 1220 poole väga erinevate terviseprobleemide ja tervishoiukorraldust puudutavate küsimustega.
Loe pikemalt SIIT.