Tervisekassa arendusosakonna projektijuhi Taavi Talve sõnul on eKiirabi puhul tegemist digilahendusega, mida kiirabimeedikud kasutavad väljakutsel patsienti puudutava olulise terviseinfo saamiseks ning oma tegevuse, ravi ja otsuste dokumenteerimiseks.
«Meie eesmärk on viia eKiirabi digilahendus uuele kvaliteeditasemele. Uus lahendus peab olema lihtne ja mugav, et kiirabitöötajad saaksid keskenduda inimeste aitamisele. Kuigi tavainimene digilahendusest tihti ei kuule, on tegemist väga olulise töövahendiga – allergiate, kasutatavate ravimite või olulise terviseinfo õigeaegne leidmine on kriitilise mõjuga inimese aitamisel,» lisas Talve.
Tallinna Kiirabi juhi dr. Raul Adlase sõnul ootavad ka kiirabid uut lahendust juba pikisilmi ning loodavad uuest eKiirabist olulist abi kiirabi töö kvaliteetsemaks ja kiiremaks muutmisel.
«Uus eKiirabi võimaldab tuvastada patsiendi, kontrollides tema isikut ja andmeid registris ning sisestada kiirabibrigaadi poolt mõõdetud elulisi näitajad, viies need automaatselt digilukku. Samuti võimaldab lahendus pidada arvestust kiirabivisiidi ajal kasutatud tarvikute ja ravimite üle ning lisaks peab see olema ka tark – võimaldama telemeditsiini konsultatsiooni ning andma märku kiirabitöötajale, kui mõni oluline aspekt patsiendi juures jäi märkamata,» kinnitas dr. Adlas.
Hetkel kasutusel olevat lahendust hakati arendama 2006. aastal ning tänaseks on see nii tehniliselt kui ka moraalselt vananemas. Selle teadmise valguses kuulutas Tervisekassa eelmise aasta maikuus välja hanke teenusepakkuja leidmiseks, kes pakuks nii kaasaegse tehnilise lahenduse kui ka kiirabide poolt oodatava kvaliteediga tugiteenuse. Hankele oodati pakkujaid, kelle lahendus on ennast juba kiirabi valdkonnas tõestanud ning kellel on kogemus erinevat tüüpi kiirabide toetamisega. Konkursile laekus üks Telia Eesti ja Ortivus AB ühispakkumus.