AVASTUS Kärbi seda tegevust 15 minuti võrra ja tervis paraneb mühinal

PM Tervis
Copy
Nohu
Nohu Foto: Shutterstock

Swansea ülikooli uus uuring näitas, et sotsiaalmeedia kasutusaja 15 minuti võrra vähendamine päevas võib oluliselt parandada üldtervist, sealhulgas immuunfunktsiooni, ning vähendada üksindust ja depressiooni.

Ajakirjas Journal of Technology in Behavior Science avaldatud teadustöös uuriti kolme kuu jooksul, kuidas mõjub füüsilisele tervisele ja psühholoogilisele toimimisele, kui inimesed vähendavad oma sotsiaalmeedia kasutamist 15 minuti võrra päevas.

Tulemusi võrreldi inimestega, kellel ei palutud 15 minuti võrra oma sotsiaalmeedia kasutust vähendada, või nendega, kel paluti 15 minutit teha sotsiaalmeedia kasutuse asemel midagi muud.

Viiskümmend osalejat (33 naist ja 17 meest), vanuses 20–25 aastat, vastasid iga kuu küsimustele oma tervise ja psühholoogilise funktsiooni kohta ning esitasid ka iga nädal aruanded oma sotsiaalmeedia kasutamise kohta.

Tulemused näitasid, et rühmal, kellel paluti vähendada sotsiaalmeedia kasutamist, paranes immuunfunktsioon keskmiselt 15 protsendi võrra, sealhulgas esines vähem külmetushaigusi, grippi, tüükaid, une kvaliteet paranes poole võrra ja 30 protsenti vähem esines depressiooni sümptomeid. Need tulemused olid oluliselt paremad kui kontrollrühmades.

Need, kellele tehti ülesandeks sotsiaalmeedia kasutamist vähendada, tegid seda nõutud 15 minuti asemel umbes 40 minuti võrra päevas, samas kui rühm, kel ei palutud midagi teha, suurendas kasutust 10 minuti võrra. Üllatav oli see, et rühm, kel paluti teha midagi muud peale sotsiaalmeedia tarbimise, suurendas selle kasutamist umbes 25 minuti võrra päevas.

Kuigi varasemad uuringud on täheldanud seost sotsiaalmeedia tarbimise vähendamise ja psühholoogilise heaolu paranemise vahel, on käesolev aruanne oluline, kuna see viitab põhjuslikule seosele sotsiaalmeedia tarbimise vähenemise ja parema füüsilise tervise vahel.

«Need andmed näitavad, et kui inimesed vähendavad sotsiaalmeedia kasutamist, võib nende elu mitmel viisil paraneda, sealhulgas tõusta kasu füüsilisele tervisele ja psühholoogilisele heaolule,» tähendab professor Phil Reed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles