Teadlased: seda vilja süües hoiad nõrkuse eemal

PM Tervis
Uuendatud 16. mai 2024, 23:38
Copy
Päevas peaks sööma vähemalt 400 grammi puu- ja juurvilju
Päevas peaks sööma vähemalt 400 grammi puu- ja juurvilju Foto: Shutterstock

Vana ütlus, et õun päevas hoiab arsti või nõrkuse eemal, võib paika pidada, nentisid uue uuringu autorid.

Toiduühendeid flavonoole sisaldav taimne toit võib vähendada kehalise hapruse tekkimise tõenäosust, vahendab Medical Xpress.

Täpsemalt käib jutt kvertsetiini nimelisest flavonoolist, mis kuulub flavonoidide hulka. Looduses on üle 8000 flavonoidi.

Kvertsetiini sisaldavad näiteks õunad ja mustikad, sibulad, tomatid, brokoli, must ja roheline tee.

Ligikaudu 10–15 protsenti vanematest täiskasvanutest kogeb nõrkust, geriaatrilist sündroomi, mis põhjustab suuremat kukkumiste, luumurdude, puude, haiglaravi ja suremuse riski. Praegused toitumissoovitused nõrkuse ennetamiseks keskenduvad peamiselt valgu tarbimisele. Siiski on palju muid toite, millest võib olla tervisele kasu.

Vana ütlus, et õun päevas hoiab arsti või nõrkuse eemal, võib paika pidada, nentisid uue uuringu autorid. «Meie tulemused näitavad, et iga 10 milligrammi võrra suurema flavonoolide tarbimise korral päevas vähenes nõrkuse tõenäosus 20 protsenti. Inimesed saavad kergesti tarbida 10 mg flavonoole päevas, kuna ühes keskmise suurusega õunas on umbes 10 mg flavonoole,» kirjutasid teadlased.

«Kuigi flavonoidide kogutarbimise ja nõrkuse vahel ei olnud olulist seost, oli suurem flavonoolide tarbimine (üks flavonoidide alamklass) seotud nõrkuse tekkimise väiksema tõenäosusega. Täpsemalt oli suuremal kvertsetiini tarbimisel tugevaim seos nõrkuse ennetamisega. Need andmed viitavad sellele, et teatud flavonoidide alamklassidel võib nõrkuse ärahoidmiseks olla toidustrateegiana enim potentsiaali,» ütles kaasautor dr Shivani Sahni, Harvardi Beth Israel Deaconessi meditsiinikeskusest.

Artikkel ilmus esimest korda 25. mai 2023. 

Märksõnad

Tagasi üles