ÕLLEPRILLIDE EFEKT Alkohol suurendab enesekindlust, mitte atraktiivsust

Jaana Otsa
, Suvereporter
Copy
Ööklubi
Ööklubi Foto: Pexels

Alkoholi tarvitatakse mitmetel erinevatel põhjustel, olgu see siis viis millegi tähistamiseks või hoopiski vastupidiselt halval päeval millegi unustamiseks. Eriti armastatakse tarvitada alkoholi erinevatel pidudel, et olla julgem avaldamaks muljet vastassugupoolele. Samuti on levinud arusaam, et alkoholi joomine muudab vastassugupoole esindajad atraktiivsemaks. Uuringute kohaselt aga teeb see meid lihtsalt enesekindlamaks lähenemaks neile, keda oleme juba eelnevalt atraktiivseks pidanud. 

«Õlleprillide nähtust» ehk ilusaksjoomise efekti seostatakse vastassugupoole atraktiivsusega. Nüüd on aga seda lähemalt hakatud uurima, kas see päriselt ka nii on. Uuringu käigus paluti osalejatel hinnata teise inimese atraktiivsust nii kaines olekus kui ka joobes seisundis, lähtudes ainult fotode näitamisest. 

Uuringu autoriteks on Stanfordi Ennetusuuringute Keskuse juhtiv uurija Molly A. Bowdring ja tema doktoritöö juhendaja Michael Sayette, millesse kaasati kaasati kahekümnendates aastates meessost isikuid. Osalejatel paluti hinnata inimeste atraktiivsust, keda nad nägid fotodel ning küsiti, kas võimalusel ka soovitakse pildil oleva isikuga tulevikus kohtuda. 

Selle jooksul külastasid mehed uurimiskeskust kahel korral. Ühel korral olid mehed alkoholi tarbinud, teisel korral mitte. Üllatuslikul kombel ei leitud tõendeid niinimetatud «õlleprillide» efekti kohta. Sõltumata sellest, kas osalejad olid alkoholi tarvitanud või mitte, ei mõjutanud see seda, kui atraktiivseks nad teisi pidasid. Siiski näitab uuring, et alkohol mõjutab osalejate valmisolekut suhelda nendega, keda peetakse atraktiivseks. Meestel kasvab enesekindlus lausa 1,71 protsendilise tõenäosusega. 

Ometi rõhutab Bowdring, et alkoholi tarbivad inimesed võiksid mõista, et hinnatud sotsiaalsus ja selles ajendis vastu võetud kavatsused on muutlikud, mis lühiajaliselt võib olla ahvatlev, kuid pikaajaliselt tervisele kahjulik. 

Kuna see uuring on seadnud kahluse alla laialdaselt levinud seosed alkoholi mõju ja atraktiivsuse kohta, võiks edasine sellealane uurimine valgustada rohkem alkoholi tarbimise psühholoogilisi ja sotsiaalseid tagajärgi. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles