Kasvava populaarsusega isu vähendavate ravimite, nagu Ozempic ja Wegovy, mõjul on Kellanova snäkiettevõtte tegevjuht Steve Cahillane valmistumas võimalikuks vastasseisuks. Väidetavalt mõjub ravimite kasvav populaarsus tema turul olevatele toodetele ja ettevõtte sissetulekule laastavalt. Kellanova valduses on snäkibrändid Cheez-It, Rice Krispy Treats ja Pringles, mis on palavalt armastatud, kuid ebatervislikud.
OOTAMATU ⟩ Snäkiettevõtte ja kaalulangetusravimite vahel on kerkinud lahing (1)
Algselt loodud diabeedikutele mõeldud ravim veresuhkru tasakaalus hoidmiseks, milles sisaldub semaglutiidi, jäljendab hormooni GLP-1 ehk glükagoonitaolist peptiid ühte. See hormoon vastutab maosisu tühjenemise eest ja kuigi on see tõestatud diabeedikute puhul insuliinitaseme reguleerimisel abiks olevat, selgub, et ravimitel on ka teine tulutoov kõrvalmõju, mis on populaarsust saavutanud ka mittediabeedikute seas. Nimelt on nende funktsiooniks kiire kaalulangus, kuna need vähendavad patsientide isu, seeläbi aeglustades organismis toidu töötlemise protsessi.
Kuigi Cahillane tunnistas Bloombergile, et on veel liiga vara öelda, kas ravimid muudavad tarbijate suupistete harjumusi, on ta mures ravimite populaarsuse kasvu pärast ja teeb kõik endast oleneva, et Ameerika tarbijad jätkaksid Kellanova maiuspalade tarbimist.
«Kõik, mis meie äri potentsiaalselt mõjutab, seda me analüüsime, uurime ja vajadusel proovime hakata vastu takistavatele teguritele,» kommenteerib tegevjuht.
Praegu pole selge, kuidas Cahillane ja tema kolleegid saaksid pidurdada uskumatult populaarsete ja tõhusate ravimite levikut, kuid tegevjuht on öelnud, et kuuldavasti esineb Ozempicul ka kõrvalmõjusid, mida nad täpsemalt uurivad. Ozempicul ja sellesarnastel ravimitel on ebameeldivaid kõrvalmõjusid, sealhulgas kohutav iiveldus, valu, kõhulahtisus ja -kinnisus ning nendega võivad kaasneda ka tõsisemad seisundid, nagu sooleummistused ja maohalvatus.
Kriitikud kinnitavad, et ravimitega kaasneb toidurõõmu kadumine, mida patsiendid on väljendanud kui vabastavat tunnet. Siiski on maitsvad toidud üks sügavamaid ja tähendusrikkamaid inimkogemusi, mis on elu põhilisim osa.
Cahillane'i Ozempici-paranoia pole alusetu. Bloombergi andmetel märgiti eelmise nädala Jeffriesi aruandes, et Kellogg, mis on Kellanova suur emaettevõte, on suupistete tootjatest Ozempici suhtes siiani kõige haavatavam.
Ozempicul on meditsiinimaastikul seaduslik koht. Ravimi algne eesmärk on olnud insuliini reguleerimine, mis aitab mõnel patsiendil vältida teatud haigusi, nagu diabeet, saavutades tervislikuma kehakaalu. Ozempic on esile toonud toitumiskultuurist küllastunud haava meie kultuurilisse psüühikasse, tõstes esile liigselt saledat figuuri, mis on saavutatud ennekõike mentaalse sihiga ja ebatervislikul viisil ning mis on seotud 2010. aasta lõpus korraldatud liikumisega kehapositiivsusega. Kuigi mõned väidetavad kõrvaltoimed on uskumatud, näiteks seos Wegovy ja südame-veresoonkonnahaiguste vähenenud riski vahel, on teised, nagu maohalvatus, muret tekitavad.
Töödeldud suupisted, nagu Cheez-It, Pringles, Rice Krispies ja muud ameerikalikud snäkid, on kahtlemata aidanud kaasa laialt levinud ülekaalulisusele, mida peetakse Ameerika Ühendriikides lausa epideemiaks. Tervislike valikute vähese olemasolu tõttu on keeruline luua toiduga positiivset suhet. Kuigi Cheez-It ei kuulu Ameerika keerulise probleemi keskmesse, on nad kindlasti sellega seotud.
Igal juhul vajab meie keha ja aju endiselt toitaineid ning ei Pop-Tarts ega kaalulangetusravimid asenda optimaalset toitumist.