Loughborough' ülikooli matemaatilise keskuse teadlased Ühendkuningriigist on teinud uuringu, mis keskendub une ja matemaatilise mälu vahelisele seosele. Ajakirjas Royal Society Open Science avaldatud tulemused viitavad sellele, et õppimise järel toimuv uni võib oluliselt parandada meenutamisvõimet.
Uuringut juhivad Jayne Spiller ja Camilla Gilmore ning selle eesmärk on selgitada välja, kas keeruliste korrutiste õppimine unetundide ajal parandab meenutamisvõimet, võrreldes nende õppimisega hommikusel ajal, mil eeldatakse, et inimene on siis kõige produktiivsem. Teadlased on uuringus eelkõige keskendunud matemaatiliste faktide mälule, eriti korrutustabelite meeldejätmise uurimisele.
Uuringus osales kokku 77 täiskasvanud osalejat Ühendkuningriigist, kes jäid vanusevahemikku 18–40. Iga osaleja omandas keerulisi korrutisi kahe erineva tingimuse korral: õppimine unetundide ajal ja hommikul ehk ärkveloleku ajal. Õppimissessioonid hõlmasid nii ajaliselt piiratud kui ka piiramatuid katseid, kus täideti veebipõhiseid sessioone, et õppida uusi ülesandeid või testida varem õpitud materjali.
Tulemused näitavad, et osalejatel on unetundide ajal õppimise korral hiljem parem meenutamisoskus, võrreldes õppimisega ärkveloleku tundide ajal. Isegi kui osalejatel olid erinevad õppimisvõimed, näitas unetundide ajal õppimine soodsat mõju uute teadmiste meeldejätmisel.
See, milline oli osalejate matemaatikaoskus, mida mõõdeti lihtsate korrutamisülesannetega, oli seotud varasemate õppimistulemustega, mitte unega seotud teguritega.
Siiski toob uuring esile võimalikud hariduslikud tagajärjed, mis tulenevad unega seotud teguritest. Unetundide kättesaamisel on positiivne mõju keeruliste korrutamisülesannete meeldetuletamisel, mis on eriti kasulik lastele, kes õpivad korrutustabeleid või muid matemaatilisi meeldejätmise oskusi.