Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

HEA ELU TEEJUHT Edu ja kodu

Copy
Kui vene noor õpib eestikeelses koolis, siis on tal paremad väljavaated kõrghariduse omandamiseks ning edu saavutamiseks.
Kui vene noor õpib eestikeelses koolis, siis on tal paremad väljavaated kõrghariduse omandamiseks ning edu saavutamiseks. Foto: Tairo Lutter

«Kuidas sul täna koolis läks?» Seda küsimust kuulevad tuhanded koolilapsed õhtuti köögilaua ääres. Kui vastuseks kõlab «väga hästi», siis on selge, et laps sai viie, kui vastatakse, et «normaalselt» (enim kuuldud vastus), siis see tähendab kogu hindamisskaalat koos plusside ja miinustega. Igal juhul tähendab see hinnet.

Eesti kool on edule orienteeritud ja edu mõiste on meil väga selgelt defineeritud – nii koolis kui ka n-ö päriselus. Edukas inimene on see, kes on saavutanud midagi sellist, mida ühiskonnas kõrgelt hinnatakse. Professor ja pankur on edukad, rokkstaar, tippsportlane ja teletäht on edukad, samuti miljonär, direktor ja kindral. Nemad on elus läbi löönud, tõusnud karjääriredelil teistest kiiremini ja kõrgemale, sooritanud eluülesanded «viis plussile».

See ameerikalik edu valem tähtsustab väliseid, käegakatsutavaid tunnuseid. Eksisteerib siiski ka sisemistel väärtustel põhinev edu valem, mille põhiliseks kriteeriumiks on inimese rahulolu oma eluga. Mõlemal juhul panevad edukusele aluse kool ja lapsevanemad. Aga kummal on suurem roll?

Tagasi üles