Tervisekassa ja Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) koostööna on valminud uus terviseportaal veebiaadressil www.terviseportaal.ee, mis vahetas välja senise patsiendiportaali www.digilugu.ee.
Digiloo veebileht kannab nüüd uut nime (1)
Digilugu suleti paralleelselt terviseportaali käivitamisega. Kui inimene läheb vanast harjumusest aadressile www.digilugu.ee, suunatakse ta automaatselt terviseportaali lehele.
«Kuna patsiendiportaal on tänaseks üle 15 aasta vana ning tekkinud on mõningane tehnoloogiline võlg, on uue portaali loomine vajalik, sest ligipääs terviseandmetele peab käima ajaga kaasas,» nentis TEHIKu terviseportaali projektijuht Kady Adamson.
Tervisekassa terviseportaali tootejuht Evgeni Nikolaevski sõnul pakub terviseportaal mugavat ja kasutajasõbralikku ligipääsu terviseandmetele ning on värav terviseteenuste kasutamisel.
«Esimeses etapis pakutakse terviseportaali kaudu inimestele tervishoiuga seotud teenuseid, mis olid saadaval ka vanas patsiendiportaalis. Tänu uuele portaalile paraneb kasutajamugavus ehk inimene pääseb terviseinfole ligi mugavamal viisil ning erinevad teemad on kategoriseeritud loogilisemalt,» ütles terviseportaali tootejuht.
Enne terviseportaali sisselogimist on inimesele kuvatud terviseedendusliku sisuga esileht, mis hakkab sisaldama erinevat tõenduspõhist tervisealast teavet. Terviseportaali sisenedes avaneb esmalt vaade «Minu töölaud», millel kuvatakse järgmised vastuvõtud, väljaostmata retseptid, viimase poole aasta uuringud, analüüsid ja vastuvõtud ning vaktsineerimise soovitused. Uue funktsioonina on inimestele kättesaadavaks tehtud «Minu tervise ajalugu», mille abil on võimalik detailselt filtreerida vastuvõtte, analüüse, uuringuid, vaktsineerimisi ning kiirabi, haiglaravi või operatsioonidega seotud infot. Lisandunud on väiksemaid täiendusi teenustes.
Lähitulevikus on plaanis lisaks tervisedeklaratsiooni ning tahteavalduste täiendamise funktsioonile lisada võimalus täiendada enda ja lähedaste terviseandmeid ning täita vastuvõtule eelnevaid seisundihindamise küsimustikke. Lisaks saab 2024. aasta jooksul terviseportaali osaks digiregistratuur, mis pole tulevikus enam eraldi keskkond. Tänu sellele muutub broneeringute tegemine või vastuvõtuaegade muutmine ja tühistamine patsiendile lihtsamaks.
Ajapikku luuakse terviseportaali järjest uusi infotehnoloogilisi lahendusi, mis võimaldavad suurendada inimese enda osalust ja vastutust tervisega seotud otsuste tegemisel. «Üks kasutajate poolt kõige enam soovitud võimalus on teavituste saamine näiteks retseptide, vaktsineerimiste ja arstivisiitide kohta. Teenus lisatakse terviseportaali 2024. aasta jooksul ning seejärel saavad inimesed teavitusi tellida SMSi või e-posti kaudu,» kinnitas Evgeni Nikolaevski.
Terviseportaali arendamisse kaasati erineva taustaga lõppkasutajaid, sh ka vaegnägijaid. «Küsisime inimestelt tagasisidet ning palusime testida esimesi teenuseid. Praeguseks on inimeste antud tagasiside läbi töötatud ning vastavalt sellele tehtud ka muudatusi. Lisaks on arenduse käigus mõeldud sellele, et portaali ei peaks kümne aasta pärast uuesti välja vahetama, vaid seda saab pidevalt täiendada uute ja vajalike funktsioonidega,» ütles Kady Adamson.
Uue terviseportaali kohta on inimestel võimalik anda tagasisidet, mida saab teha portaali paremal ääres asuva «Tagasiside» nupu kaudu või otse TEHIKu kasutajatoe e-posti aadressil abi@tehik.ee. Kasutajate tagasiside ja tähelepanekud on äärmiselt tähtsad, et pakkuda kõigile Eesti inimestele võimalikult mugavat ja kasutajasõbralikku keskkonda.
Terviseportaali arendust kaasrahastas Euroopa Regionaalarengu Fond ja selle kogumaksumus on 1,24 miljonit eurot.