Tervisekassa ja Kantar Emori tehtud uuringust ilmneb, et mullu oli 80 protsenti Eesti elanikest rahul viimase perearsti või pereõe vastuvõtuga. Vähenenud on aga rahulolu teenuse kättesaadavusega – perearsti või -õe vastuvõtule pääsemise kiirusega jäi rahule 76 protsenti elanikest. See näitaja on viimase kuue aasta madalaim.
«Inimesed tunnevad perearstide nappuse mõju. Ees seisavad keerulised aastad, mil ka perearstiks õppijate arvu suurenemine ei suuda katta pensionile siirduvatest perearstidest vabaks jäänud nimistuid. Lähiaastatel peab olema valmis, et tuttava perearsti asemel võivad patsienti nõustada erinevad arstid ja õed, võimalusel tuleb näiteks retsepti pikendada e-perearstikeskuse kaudu. Kiireid lahendusi kahjuks ei ole, aga pingutame selle päeva nimel, kui perearstiabis on taas piisavalt perearste ja ka motiveeritud järelkasv,» rääkis terviseminister Riina Sikkut.
Mullu sai iga inimene perearstiabi keskmiselt kuus korda. Rahulolu-uuringust selgub, et keskmisest enam käisid vastuvõtul naised, 75-aastased ja vanemad ning muust rahvusest elanikud, samuti maapiirkondades elavad inimesed.
Veidi vähem kui neljandik (22%) Eesti elanikest sai perearsti või -õega nõu pidada juba samal päeval, 38 protsenti sai konsultatsiooni 2–3 tööpäeva jooksul, 19 protsenti pidi ootama 4–5 tööpäeva ning 13 protsenti ootas võimalust arsti või õega suhtlemiseks rohkem kui nädal aega.
«Uuring näitab, et vaatamata arstide ja õdede suurele töökoormusele saavad inimesed oma tervisemurele perearstikeskuses lahenduse. See on patsientide ja perearstide seisukohast kõige olulisem,» ütles perearstide seltsi juht dr Elle-Mall Sadrak. «Iga inimese mure on oluline ja vajab lahendust. Meditsiinis seisame aga alati silmitsi defitsiidiga, see on nii kõikjal maailmas. Seega peame mõistma, et tervisemure lahendamise kiiruse määrab meditsiiniline vajadus. Koostöö, usaldus ja tõenduspõhine meditsiin on märksõnad, mis on arsti-patsiendi suhtes kõige olulisemad.»