Nende inimeste osakaal, kellele soodsaima hinnaga ravimit pakuti, on kasvanud võrreldes 2022. aastaga kuue protsendi võrra. Kusjuures neid, kellele soodsaima hinnaga ravimit pakuti, on enim 50-64-aastaste inimeste seas. Teisalt neid, kellele soodsaimat ravimit ei pakutud, on kõige enam 15-24-aastaste Eesti elanike seas.
Üle kolmandiku (34%) elanikest teab, et arsti väljakirjutatud retsepti korral peab apteeker neile esmalt pakkuma soodsaima hinnaga ravimit – aastate jooksul on see näitaja kõikunud 30-40 protsendi vahemikus. Samas pea poolte elanike (45%) hinnangul peab apteeker pakkuma just seda ravimit, mida patsient on alati tarvitanud ning 10 protsenti leiab, et apteeker peab soovitama ravimit, mis on apteegis parasjagu olemas. Kokku 11 protsenti elanikest ei tea, millist ravimit apteeker peaks ennekõike pakkuma.
Rootslase sõnul kinnitab uuring, et apteek on üks esmaseid kohti, kuhu inimene üldjuhul oma tervisemurega pöördub. «Inimeste hulk, kes aasta jooksul ostavad apteegis retseptiravimeid, on aasta-aastalt suurenenud ning kui siia lisada veel ka käsimüügiravimid ja muu apteegis müüdav kaup, siis saame tõdeda, et pea iga Eesti inimene käib aasta jooksul vähemalt korra apteegis,» rääkis Rootslane, kes näeb apteekides suurt potentsiaali, et lisaks ravimitele pakkuda inimestele ka teisi tervisega seotud teenuseid ja nõustamisi.
Tervisekassa ja Kantar Emori läbi viidud uuringu eesmärk oli välja selgitada elanikkonna hinnangud Eestis pakutavale arstiabile ja tervishoiukorraldusele. 2023. aasta detsembris toimunud uuringu käigus küsitleti 1263 Eesti elanikku. Uuringu tulemustega saab tutvuda siin.
Sellel aastal suunab Tervisekassa retseptiravimite hüvitamiseks kokku 202 miljonit eurot, mida on 19,5 miljonit eurot enam kui aasta varem.