Oma šifreerimata kirjutistes ta kas keeldub või kõhkleb kirjutamast teatud teemadel, nagu sünnitusjärgsed tupesalvid, naiste seksuaalsed naudingud, väited sünnitamise kohta, eostamiseks mõeldud «õiged» asendid, libiido muutus, toitumisalased nõuanded ja teave mürgiste, hallutsinogeensete rasestumisvastaste või aborti esile kutsuvate taimede kohta.
Kirjutades meesaristokraatidele, ütleb Hartlieb, et selliseid teadmisi tuleks hoida seksitöötajate, tavainimeste, laste ja mõnel juhul ka naiste eest, kelle hulgas kirjaoskus üha kasvas.
Heteroseksuaalset abielu ja naiste «tagasihoidlikkust» hindava mehena mõistis ta hukka iha, vabameelsuse ja prostitutsiooni.
Tsensuur
Kui sellised hoiakud olid laialt levinud, siis kas naiste saladuste tsensuur oli samuti laialt levinud? Lühike vastus on: jah.
Uurimise käigus dekodeeriti mitmeid selle perioodi šifreid (kuid mitte ühtegi Voynichi käsikirjast). Pikim oli hiliskeskaegsest Põhja-Itaaliast pärit 21-realine šifr, mis varjas günekoloogiliste otstarvetega retsepti, sealhulgas abordi.
Samuti leiti günekoloogilistest ja/või seksoloogilistest tekstidest palju näiteid autorite enesetsensuurist või sellest, kuidas lugejad kustutasid või hävitasid teavet. Tsensorid varjasid sageli retseptides vaid mõnd sõna, tavaliselt genitaalide kohta käivaid terminid või taimede nimesid, kuid mõnikord eemaldasid nad terveid lehti või peatükke.
Rosetid
Analüüsides Voynichi illustratsioone, pakuti välja, et ringid ehk «rosetid» – käsikirja suurim ja läbimõeldud illustratsioon – esindavad hiliskeskaegset arusaama seksist ja eostamisest.
Hiliskeskajal arvati, et emakal on seitse kambrit ja tupel kaks ava (üks välimine ja üks sisemine).