Aju intensiivne koormamine ei pruugi olla üdini kahjulik

Jaana Otsa
, ajakirjanik
Copy
Kõige olulisemad on aju tööks B-grupi vitamiinid, mida leidub täisteraviljas, maksas, hapendatud piimatoodetes, linnu- ja loomalihas, kalas, munas, pärmis, kaunviljades, mitmetes puu- ja juurviljades ning rohelistes lehtviljades.
Kõige olulisemad on aju tööks B-grupi vitamiinid, mida leidub täisteraviljas, maksas, hapendatud piimatoodetes, linnu- ja loomalihas, kalas, munas, pärmis, kaunviljades, mitmetes puu- ja juurviljades ning rohelistes lehtviljades. Foto: Shutterstock

Uus Norra uuring pakub huvitavaid mõtteid selle kohta, kuidas võib tööelu mõjutada vanemas eas meie aju tervist. Töökoht, mis nõuab pidevat rasket mõtlemist, võib küll olla vaimselt koormav, kuid kaitseb tulevikus aju vananemise ja sellest tingitud haiguste eest. 

Uus uuring viitab sellele, et mida rohkem su aju töötab, seda vähem on tõenäoline, et hiljem tekivad elus mälu- ja mõtlemisraskused.

Uuring on läbi viidud Norras ning hõlmab 7000 inimest ja 305 ametikohta. Tuginedes uuringu tulemustele leiavad Oslo Ülikooli haigla teadlased, et töö, mis nõuab rohkem keerukat mõtlemist erinevates eluetappides, võib vähendada kerge kognitiivse kahjustuse riski pärast 70. eluaastat.

Tagasi üles