Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Kõige rahulolematumad patsiendid on noored naised

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mart Einasto
Mart Einasto Foto: Sille Annuk

Patsientide rahulolust rääkides ütles Tartu Ülikooli kliinikumi juhatuse liige Mart Einasto, et kõige kõrgema rahulolutasemega on praegu Ida-Tallinna keskhaigla, üleüldiselt on selleks olnud läbi aegade aga Põhja-Eesti regionaalhaigla.


Üheks põhjuseks on see, et kõige rahulolematumad ja nõudlikumad on nooremad naised ja neil haiglatel, kus on ka laste ja naiste kliinikud, on üldine rahulolutase veidi madalam.

Einasto möönis, et sageli kiputakse patsientide rahulolu-uuringuid üle tähtsustama ning kindlasti ei ole see ainus ja parim viis haiglale hinnangu andmiseks.

Mees nentis, et rahuloluküsitlusi tehakse tavaliselt päeval enne haiglast lahkumist, mil patsiendi rahulolu on ajas muutuval skaalal haripunktis. Seetõttu on nende küsitluste tulemused pigem positiivsemad, kui need oleksid mõnel muul ajal.

Rahulolu Eesti haiglatega on alates 2009. aastast langenud. Kui Tartu Ülikooli kliinikumis oli rahulolutase väga pikka aega 75 protsendi juures, siis alates 2009. aastast on see langenud – 2011. aastal oli rahulolutase 68,9 protsenti. «Üks suur põhjus on see, et patsientide ootused on kasvanud ja kasvavad ka edaspidi,» ütles Einasto.

2006. aastast pärinevatele andmetele tuginedes ütles ta, et kõige olulisem on patsientidele arstide ja õdede usaldusväärsus ning teave haiguste kohta. Olulisuse tabeli neljandal kohal on ravile pääsemine.

Patsientide rahulolu mõjutavad tugevalt muuhulgas arstide mõistmine ja usaldusväärsus ning üldine suhtumine. Hinnangu kujunemisel mägib olulist rolli ka teave haiguse, ravivõimaluste ja uuringute kohta. Einasto sõnul on rahulolutaseme tõstmisel haiglate üheks võtmeküsimuseks patsientidega suhtlemine ja nende teavitamine.

Kõige rohkem oldi kliinikumis rahul arstide usaldusväärsuse ja oskustega. Einasto sõnul on arsti roll rahulolu tagamisel ambulatoorses töös oluliselt suurem kui statsionaaris, kuna enamik suhtlust patsiendiga langeb arsti õlule, statsionaaris on aga hoopis suurem roll õdedel.

Tagasi üles