Tartu Ülikooli professori ja Eetikakeskuse juhataja Margit Sutropi sõnul näitab Tervisetrendi portaal, et arsti ja patsiendi vaheline suhe on muutumas kliendisuhteks.
Sutrop: hindamisportaal näitab arsti ja patsiendi suhte muutumist
«Arsti suhtutakse kui klienditeenindajasse ja patsient võtab õiguse otsustada, kellel ta end teenindada laseb, andes siis pärast hinnanguid. Arsti-patsiendi usalduslikule partnerlussuhtele see väga hästi ei mõju,» arvas Sutrop. Ta lisas, et antud portaali puhul on probleem selles, et arstil ei ole võimalik ennast kaitsta, kui ta mingi arusaamatuse tõttu satub kriitika märklauaks. «Ta ei saa patsiente nimeliselt arvustama hakata ega ravijuhte lahata,» tõdes professor.
Sutropi sõnul tahab portaal toimida ka autahvlina, kus on välja on toodud parimaid hindeid saanud arstid. Kommentaarides aga on segamini kiitev ja nurisev tagasiside.
Tema hinnangul võib portaalist olla kasu selles mõttes, et see annab arstidele aimu, et patsiendid hindavad arste mitte ainult teadmiste ja oskuste järgi, vaid ka selle järgi, kuidas nad patsiendisse suhtuvad.
«Oleme ka Tartu Ülikooli Kliinikumi eetikakomitees palju näinud, et patsiendi rahulolematus arstiga tuleneb enamasti probleemidest suhtlemisel või vildakast kommunikatsioonist,» rääkis Sutrop. Ta lisas, et selles mõttes võib patsientide tagasiside portaal panna arste korrigeerima oma suhtumist ja suhtlemist. Kindlasti aga peaks ravi kvaliteedi kontrollimine jääma ekspertidele.