Perearsti nõuandetelefoni kaudu saab hinnata tervisemure tõsidust ja tegutsemisjuhised esmaseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks. «Nõuandeliin osutub eriti vajalikuks ajal, mil oma perearst ei ole kättesaadav. Lisaks kiirele tervisenõu küsimisele saab 1220 kaudu pikendada retsepte või teha Terviseportaali märke töövõimetuslehe avamise kohta,» selgitas Tervisekassa perearstiabiteenuse haldur Anu Valli. Retseptide ja töövõimetuslehtede puhul on abi kättesaadav alates reede õhtust kuni pühapäeva õhtuni ning riiklikel pühadel.
Perearsti nõuandetelefonilt saab ööpäev läbi abi nii eesti kui vene keeles. Käesolevast aastast pikenes ka ingliskeelse nõustamise aeg, mis laienes ajavahemikule 9–17. «1220 kaudu annavad usaldusväärset tervisenõu üle 30 meediku, kellest suur osa töötab igapäevaselt perearstina, pereõena, kiirabis või EMOs. Sellest aastast saab isikustatud tervisenõu meilt küsida ka veebivestluse teel,» lisas nõuandetelefoni teenust pakkuva ettevõtte Confido esmatasandi terviseteenuse juhi Diana Timošova.
Isikustatud veebinõustamist saavad kõik soovijad kasutada veebilehe 1220.ee kaudu iga päev kell 8–22. Pöördujal tuleb end nõu küsimiseks autentida Mobiil-ID või Smart-ID abil. «Varem pakkusime veebivestluse teel nõustamist vaid vaegkuuljatele, kuid näeme, et selline lahendus pakub teenuse mugavamat kasutamist ka paljudele teistele. Oluline on teada, et veebi kaudu ei osutata anonüümset nõustamist ning pöördumistele vastatakse eesti keeles,» märkis Valli.
Kantar EMORi 2024. aasta lõpus korraldatud uuringu andmetel on 89 protsenti Eesti elanikest teadlikud perearsti nõuandetelefonist ja 38 protsenti on sealt tervisealast nõu küsinud. «Kõige rohkem helistatakse nõustajatele siis, kui enda perearst ei ole kättesaadav. Kõnede hulk suureneb alates reede pärastlõunast ja püsib kõrge kogu nädalavahetuse jooksul. Kui nädala sees on päevas ligi 700 kõnet, siis nädalavahetusel ulatub see kuni tuhande kõneni päevas,» rääkis Timošova.