Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Apotheka apteek sundis klienti raviminimekirja koostama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viru Keskuse Apothekast pidi klient lahkuma koos aegunud ravimitega.
Viru Keskuse Apothekast pidi klient lahkuma koos aegunud ravimitega. Foto: Peeter Langovits

Kui ühe ettevõtte sekretär (toimetusel nimi teada) tahtis remondi eel kontorist leitud aegunud ravimid apteeki ära viia, põrkas ta ootamatule takistusele, mistõttu pidi erinevaid tablette, salve ja tilku täis kilekotiga sealt ära tulema.


Kui naine näitas kotti ravimitega Viru keskuse Apotheka apteegis kahele saalis olnud teenindajale, siis pööras üks neist põlglikult selja, teine aga andis paberi, kuhu käskis kõik rohud ükshaaval kirja panna. Hoiatas veel, et toidulisandeid vastu ei võeta.

«Küsisin, kas ma peaks neil vahet tegema. Kuna kiirustasin pärast tööd koju, siis polnud mul ei aega ega tahtmist nimekirja koostama hakata. Mõtlesin esimese hooga, et viskan koti suvalisse prügikasti, kuid tõin siiski tööle tagasi,» rääkis sekretär.

Järgmisel päeval võttis  Apteek1sama koti lahkelt vastu, teenindaja küsis ainult tooja nime ja allkirja. Ütles veel, et kott kaalutakse ära, aga see on juba apteegi mure. Tartu Annelinna Südameapteegist vastati samuti, et klient ei pea vanu ravimeid tuues ise midagi tegema ja nimekirja koostab vajadusel apteeker.

Ravimiameti osakonnajuhataja Gert Klaasen hindas juhtumi väga kahetsusväärseks. Ta kinnitas, et apteeker oleks pidanud võtma ravimid vastu sellisel kujul, nagu nad üleandmisel olid. «Tõsi, apteekril ei ole kohustust võtta vastu toidulisandeid,» lisas ta.

Tulenevalt sotsiaalministri määrusest on apteekril taolistel juhtudel kaks võimalust - kas koostada nimekiri vastuvõetud ravimitest või võtta ravimid vastu koguseliselt. Ravimite tooja ei pea ise midagi sorteerima ega nimekirja koostama, samuti ei pea ta apteegis ootama nimekirja koostamist.

«Antud juhul oli tegemist apteekri ebaprofessionaalsuse või mugavusega,» kõlas otsus.

Tagasi üles