Alates 1. oktoobrist pääseb ligi 40 000 kroonilist haiget paberil meditsiiniseadme kaardist, mida hakkab asendama digitaalne versioon.
Kroonilised haiged pääsevad paberil meditsiiniseadme kaardist
«Kuskil 40 000 inimest praegu kasutab neid meditsiiniseadme kaarte. Sellele sihtgrupile ongi see põhiline. Midagi muud ei muutu, lihtsalt see kaart muutub digitaalseks. Praegu peab inimene paberkaarti kaasas kandma, aga tulevikus enam ei pea. Arst saab talle selle kaardi koostada digitaalselt ja inimene saab minna apteeki ja osta enda seadmed siis sellesama digitaalse kaardi alusel välja,» selgitas haigekassa avalike suhete juht Evelin Koppel.
Kõige tavalisemad ja levinumad meditsiiniseadmed on näiteks glükomeetri testiribad, mida kasutavad diabeetikud. Seega puudutab muudatus Koppeli sõnul enim just diabeetikuid.
Kõigile, kellel on kehtiv paberil meditsiiniseadme kaart juba enne 1. oktoobrit olemas ja kes on selle alusel meditsiiniseadmeid ostnud, koostab digitaalse kaardi haigekassa. Inimene ei pea ise midagi ette võtma ja võib järjekordse ostu sooritamiseks minna tavapäraselt apteeki.
Kui haigele määratakse meditsiiniseade esimest korda, vormistab digitaalse meditsiiniseadme kaardi raviarst. Seejärel saab minna kohe apteeki või meditsiiniseadme müüja juurde.
Nii nagu ka ravimite puhul, tuleb meditsiiniseadme väljaostmisel esitada apteekrile ostja isikuttõendav dokument, millel on foto ja isikukood (ID-kaart, juhiluba või pass). Kui ostate meditsiiniseadet kellelegi teisele, siis tuleb esitada selle inimese isikukood, kelle nimel on digitaalne meditsiiniseadme kaart ja kellele meditsiiniseadet ostate.
Probleemide korral digitaalse kaardiga palub haigekassa inimestel pöörduda nende klienditeenindusbüroo poole.