Ravimid ja päike võivad kergelt tuua nahapõletuse

Ravimite ja päikesekiirguse koostoimel võib nahk muutuda valguse suhtes tundlikuks.

FOTO: Caro / Scanpix

Ravimite tarvitamise ja päikese koostoimel võib suureneda naha tundlikkus ja tekkida päikesepõletusele sarnanevad kõrvaltoimed.

Kõige sagedamini kahjustab naharakke ravimi aktiveerumine UV-kiirguse toimel. Sellised reaktsioonid võivad tekkida tundide või isegi minutite jooksul pärast kiirgusega kokkupuutumist ja ulatusliku päikesepõletusega sarnanev seisund võib kesta üsna kaua, kirjutas ravimiamet oma veebilehel.

Põletus pole ainuke ravimite ja päikese koosmõjul ilmnev kõrvaltoime – tekkida võib ka naha sügelus, lööve ja põletik.

Lisaks päikese käes viibimisele võivad kõrvaltoimed tekkida ka solaariumis.

Ravimitest suurendavad naha valgustundlikkust eeskätt valu- ja põletikuvastased ravimid (kõige enam ketoprofeen), südamehaiguste ravimid, diureetikumid ja ka taimsed ravimid, näiteks harilikku naistepuna sisaldavad tooted.

• Enne ravimi kasutamist tuleb alati pakendis olevast infolehest järgi vaadata, kas ravim võib põhjustada naha valgustundlikkuse tõusu ehk fotosensibilisatsiooni.

• Kui ravim suurendab naha valgustundlikkust, siis tuleks kasutada laia spektriga päikesekaitsevahendeid, päikesekaitse faktori SPF sisaldusega +15 ja enam.

• Ravi ajal naha valgustundlikkust suurendavate ravimitega, tuleb vältida otsese päikese käes (sh solaariumis) viibimist.

• Naha valgustundlikkust suurendavate ravimite pikaajalise kasutamise korral tuleb kasutada päikesekaitsevahendeid, kaitsta liigse päikesevalguse eest ka paljaid käsivarsi ja nägu ning regulaarselt kontrollida nahka kasvajate tekke osas.

Populaarne

Tagasi üles