Uuringufirma TNS Emori tänavu kevadel tehtud uuring näitas, et tervelt 70 protsenti 15- kuni 19-aastastest tarbib energia- ja spordijooke ning vanuse kasvades nende ergutavate janukustutajate tarbijate osakaal langeb.
Enamik Eesti teismelisi tarbib energia- ja spordijooke
Nii on 40-kuni 49-aastaste seas uuringu järgi energia- ja spordijookide tarbijaid vaid veidi üle kolmandiku ja üle 60-aastaste seas vaid 15 protsenti.
Küll aga ei ole energia-ja spordijoogid Emori andmetel noorte seas enam nii populaarsed kui varem. Kahe aasta taguse perioodiga võrreldes on vähemalt kord nädalas neid jooke tarbivate noorte hulk langenud 7 protsendipunkti võrra 22 protsendini. Ülejäänud vanusegruppides on muutused olnud oluliselt väiksemad.
Noortele suunatud Starter?
Tänavu kevadel tuli joogitootja Liviko välja noortele suunatud energiajoogi Starter reklaamikampaaniaga, kus kasutati QR-koodi - Jaapanis sündinud kahedimensioonilist maatrikskoodi, millega edastatud sõnumeid saab lugeda spetsiaalse tarkvara ja kaameraga varustatud mobiiltelefoni abil.
Kuigi Liviko müügijuhi Ragnar Kitse sõnul on Starteri sihtgrupiks 18- kuni 30-aastane brändi ja kvaliteeti hindav lojaalne trendimeelne tarbija ning ka kõnealune kampaania oli suunatud peamiselt tudengieas noortele, kuna peibutusauhinnaks oli auto, on näiteks Tallinna Inglise kolledži kooliõe Aire Bornscheini sõnul Starter äärmiselt populaarne ka nooremate koolilaste seas.
Kits rõhutas, et Liviko müüb oma toodangut sotsiaalse vastutusega, pakkudes energiajooke peamiselt supermarketites ja bensiinijaamades.
Samuti märkis ta, et kui paljud energiajoogid müüvad ennast hinnaga, siis Starter on kõvasti turundatud väga brändilojaalsele tarbijale, mitte lapsele, kes pigem kulutab taskuraha soodsama joogi peale.
Liviko müügijuht tunnistas, et oma 7. klassis käival tütrel tema Starterit juua ei lase. «See on ennekõike mõeldud täiskasvanutele,» ütles Kits.