Viis nippi päevase suhkrukoguse vähendamiseks

Oma igapäevast menüüd üle vaadates ja kergelt korrigeerides on võimalik vähendada selles olevat suhkrukogust 62 grammi võrra.

FOTO: SCANPIX

Hiljutine Maailma Terviseorganisatsiooni aruanne toob välja, et soovituslikust kalorite päevakogusest võiks ainult 5 protsenti tulla suhkrust.

Huffington Posti andmetel tarbivad ameeriklased kolm korda rohkem suhkrut sisaldavaid toiduaineid, kui terviseorganisatsiooni soovitus ette näeb. Nii pani väljaanne kokku 5 soovitust, kuidas ühe päeva jooksul on võimalik suhkrukogust erinevate toidukordade puhul vähendada.

Kui soovid teada, kui palju kaloreid sa suhkrust saad, siis korruta toiduaine sildil olev suhkrusisaldus neljaga. Näiteks toiduaines, kus on 15 grammi suhkrut 100 grammi kohta, saad sa suhkrust 60 kalorit. 2000-kalorilise päevanormi puhul moodustab see 3 protsenti.

Hommikusöök

Jogurt: asenda näiteks vaniljemaitseline jogurt tavapärase vähese rasvasisaldusega Kreeka jogurtiga. Kui vajad midagi magusamat juurde, lisa sellele puuvilju.

Vähendatud suhkrukogus: 19 grammi

Lõuna

Burgeri ketšup: lisa tavapärase kahe supilusika asemel oma burgerile üks lusikatäis ketšupit.

Vähendatud suhkrukogus: 4 grammi

Karastusjook toidu kõvale: võta näiteks 330-milliliitrise joogi asemel 200-milliliitrine

Vähendatud suhkrukogus: 14 grammi

Pealelõunal

Vaheta 200-milliliitrine latte välja sama koguse musta kohvi vastu, kuhu lisad 2 teelusikat kohvikoort.

Vähendatud suhkrukogus: 7 grammi

Õhtusöök

Pastakaste: tee pastakaste ise ja kasuta purgikastme asemel konservtomateid

Vähendatud suhkrukogus: 4 grammi

Magustoit

Banaanismuuti: vaniljejäätise asemel tee endale puuviljadest tervislik jook

Vähendatud suhkrukogus: 14 grammi

Kogu päeva vähendatud suhkrukogus: 62 grammi (248 kalorit, 12 protsenti 2000-kalorilise päevanormi puhul)

Tagasi üles