Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Terviseedendajad püüavad tõsta koolitoidu populaarsust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Koolitoit vajab igakülgset parandamist.
Koolitoit vajab igakülgset parandamist. Foto: SCANPIX

Neljapäeval toimub Tallinna toidumessil Foodfest 2010 parima koolisöökla lõppvõistlus, võistlust korraldava Tervise Arengu Instituudi (TAI) eesmärgiks on läbi kokkade mõõduvõtmise tõsta koolitoidu populaarsust õpilaste seas.

«Püüame võistlusega innustada kokkasid püüdlema parima võimaliku koolitoidu poole. Omavahel mõõtu võttes ja häid kogemusi jagades paraneb kindlasti toitlustajate professionaalsus, koolitoidu kvaliteet ning seeläbi tõuseb ka selle tarbimise populaarsus õpilaste seas,» selgitas TAI avalike suhete nõunik Maris Jakobson.

Sarnast eesmärki teenib ka instituudi korraldatud loovtööde konkurss «Söögivahetund», kuhu oodatakse õpilaste ideid selle kohta, kuidas muuta koolitoit tervislikumaks ja uudsemaks ning koolisööklad meeldivamaks.

Koolilaste toitumise ja koolitoiduga tegelemine on Jakobsoni sõnul oluline, kuna toitumine lapseeas omab suurt mõju toitumisharjumustele täiskasvanuna. «Koolitoit ning õigete toitumisharjumuste õpetamine koolitundides on üheks võimalikuks vahendiks toitumisharjumustele tähelepanu pöörata ning neid mõjutada,» märkis ta.

Lähitulevikus plaanib TAI koos Tallinna Tehnikaülikooli toiduainete instituudiga korraldada ka koolitoitu puudutava uuringu. Ettevalmistused on praegu käimas, kuid täpne uuringu aeg pole siiski veel selge.

Praegu on viimased koolitoitu puudutavad andmed pärit 2007. aastast, mil Terviseinspektsioon ja Tartu Tervishoiu Kõrgkool uurisid Virumaa ja Tartumaa koolide õpilaste toitumist.

Selle uuringu kokkuvõttes tehti muu hulgas ettepanekud söögivahetunni pikendamiseks ja portsjonite suurendamiseks. Samuti soovitati pöörata rohkem tähelepanu koolisööklas serveeritavate toitude mitmekesisusele, maitsele, välimusele, serveerimistemperatuurile ning koolitada kokki, õpetajaid, lapsi ja lapsevanemaid.

Veel märgiti toonases uuringus, et õpilaste toidueelistused vajaksid ümberkujundamist ja sellesse protsessi peaks olema haaratud nii kool kui kodu.

«Sööklaesindajatelt saadud informatsiooni põhjal jäetakse järele maitsvad ja head toidud nagu supid, toorsalatid, tatrapuder, riis, ühepajatoit, hautatud köögiviljad ja leivasupp. Seega oleks vaja rohkem teha selgitustööd nii lastele kui ka lastevanematele, korraldades erinevaid teema- ja infopäevi, loenguid ning seminare toitumisest,» seisis uuringu kokkuvõttes.

Tagasi üles