Tervise Arengu Instituudi läbiviidud köögiviljade söömist edendav kampaania „Köögiviljad kaalu ei kasvata“ avaldas osavõtjate hinnangul inimestele mõju, sest köögiviljarohke toidu müüginumbrid kasvasid.
Köögiviljakampaania pani isegi lihasõbra juurikat eelistama
«Kampaania järeluuring ei ole küll veel valmis, kuid inimeste vahetu tagasiside põhjal võime küll öelda, et inimestele seekordne kampaania väga meeldis,» märkis TAI kommunikatsiooniosakonna juhataja Helen Noormets.
Tema sõnul on puu- ja köögiviljade söömist propageerivaid kampaaniaid läbi viidud nüüdseks juba kuus aastat ning sellealane teadlikkus on kogu aeg kasvanud. «Viis peotäit päevas on hästi meeldejääv sõnum, kuid ometigi tuleb seda järjepidevalt inimestele meelde tuletada,» märkis Noormets.
TAI kutsus ka toitlustusasutusi üles tegema menüüs olevatele köögiviljatoitudele sooduspakkumisi või pakkuma uudseid köögiviljarohkeid roogi, toitlustuskohtade senise tagasiside põhjal olid kampaaniapakkumised väga populaarsed.
Subway Eesti arendusjuhi Ats Raigla sõnul võtsid kliendid kampaania hästi vastu ning kindla lihavõileiva eelistusega püsikliendidki eelistasid kampaaniatooteid. «Kampaania raames olid meil soodushinnaga ilma lihata ehk vege-võileivad ja salatid, mis olid väga populaarsed laste seas – nende toodete müük kasvas kampaaniaperioodil vähemalt 15 protsenti,» ütles Raigla.
Kampaaniaga liitus ka ettevõtteid, kelle põhitegevusalaks pole toitlustamine, näiteks Apollo meelelahutustoodete kett. Kampaaniaperioodil tõsteti seal esile tervisliku toitumise ja eluviisidega seotud kirjandust. «Klientide tagasiside oli väga positiivne, mida ilmestab ka eestikeelsete raamatute müügiedetabel – esikohal troonib «Dr Levini toitumistarkused»,» rääkis Apollo turundusjuht Liisi Vaik ning lisas, et laste seas on väga menukaks osutunud lauamäng «Reis ümber söögilaua».