«Teine teema on tõepoolest reguleerida nende toodete ebaatraktiivsemaks muutmist hinna tõstmisega, mida saaks siis teha teatud maksupoliitiliste meetmetega, siin tuleb loomulikult olla väga ettevaatlik,» ütles Ossinvoski. «Paljud riigid on seda püüdnud rakendada, mõnes riigis see on õnnestunud, mõnes riigis on sellest hiljem loobutud.»
Ossinovski nimetas erineva maksustamise puhul ühe probleemina liigset bürokraatiat: mis peab olema tagatud selleks et kontrollida kui palju, mida ja mis asi sisaldab ja nii edasi. «See erineb oluliselt näiteks alkoholi või tubaka või kütuse maksustamisest, kus on selgelt ära defineeritud, mis asi see on ja siis on võimalik seda maksu ka võtta.»
«Me oleme siin näiteks energiajookide maksustamise teemat käsitlenud ka koalitsioonilepingus, et viiakse läbi analüüs, kas oleks mõistlik energiajooke kuidagi maksustada. Ja eks Toitumise rohelise raamatu kontekstis algatame ka selle arutelu, et kas mõnes muus valdkonnas oleks võimalik seda teha. Eks eesmärk ole lõpuks see, et administreerimiskulud ei oleks suuremad kui sellest saadav tegelik tulu,» rääkis Ossinovski.
Mis puudutab reklaami, siis siin võiks Ossinovski sõnul esimeses jaos püüda jõuda mingisuguse eneseregulatsiooni kokkuleppeni reklaamiandjate ja -tegijate poolt, et eeskätt lapsi ebatervisliku toidureklaami eest rohkem kaitsta. «Me oleme seda püüdnud ka teistes valdkondades teha, alkoholireklaami puhul ei ole see väga hästi õnnestunud,» möönis ta.
Ossinovski sõnul seisavad lähiajal antud teemadel ees põhjalikud arutelud. «Eks see avalik diskussioon annab natuke selgust, et kui suur see probleem on ja kuidas me seda kõige paremini suudaksime lahendada. Erinevalt alkoholist, tubakast ja mõnest teisest tooterühmast, siis iseenesest suhkru ja soola tarbimine pole kahjulik, kui seda tehakse mõõdukates kogustes, nii et täielikku suhkrut sisaldavate toodete reklaamikeeldu mõistlik teha ei ole.»