Hiljuti läbi viidud uuring näitab, et ebatervisliku toidu negatiivne kajastus muudab snäkid dieedipidajate jaoks atraktiivsemaks.
«Ei» ei aita snäkkidest hoiduda
Mitmed terviseorganisatsioonid manitsevad tarbijaid tervislikult toituma sõnumiga, et ebatervislikud snäkid on kahjulikud ja halvad. Ajakirjas Journal of Association for Consumer Research avaldatud uurimus näitab aga, et dieedipidajatele mõjub see hoopis vastupidiselt, vahendab Medical News Today.
Teadlased viisid läbi kolm katset, et uurida, kuidas mõjutavad dieedipidajaid ebatervislikke snäkke kajastavad positiivsed, negatiivsed ja neutraalsed sõnumid.
Esimeses katses lugesid osalejad positiivset, negatiivset ja neutraalset sõnumit magustoidu kohta. Selgus, et dieedipidajad, kes nägid negatiivset sõnumit, mõtlesid ebatervislikust toidust rohkem positiivseid mõtteid kui need, kes lugesid positiivset sõnumit.
Teises katses nägid vaadeldavad positiivset ja negatiivset sõnumit magusatest suupistetest, millele järgnes lühike video ja pakuti šokolaadiküpsiseid. Tulemuseks oli, et negatiivset sõnumit näinud dieedipidajad tarbisid 39 protsenti rohkem küpsiseid kui need, kes nägid positiivset sõnumit.
Kolmandas katses said inimesed positiivse, negatiivse ja kahepoolse infoga sõnumi, mis sisaldas nii positiivset kui ka negatiivset informatsiooni. Seejärel pakuti suupisteid. Leiti, et 47 protsenti vähem tasakaalustatud sõnumit lugenud dieedipidajatest valisid suupistete proovimise. 30 protsenti dieedipidajatest, kes olid lugenud negatiivset sõnumit, maiustasid suupistetega hea meelega.
Uuringu tulemusena selgus, et suunata inimesi tervislikult toituma tuleb ebatervisliku toidu mõju kajastada tasakaalustatult, esitades nii positiivset kui ka negatiivset informatsiooni. Ainult negatiivsed sõnumid suurendavad dieedipidajate jaoks ebatervisliku toidu atraktiivsust selle asemel, et panna neid snäkkidest loobuma.