Tartu Ülikooli liikumislabori peaspetsialisti Kerli Moosese uuringust tuli välja, et õpilased istuvad ainetundides järjestikku enam kui soovitusliku ülempiiri ehk 20 minutit.
Eesti lapsed istuvad koolis liiga palju
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mida vanemaks koolilapsed saavad, seda rohkem nad istuvad, kirjutab ERR Novaator.
«Näiteks muusikatund esimeses kooliastmes oli hästi aktiivne, samas kolmandas kooliastmes, mis oli siis 7.–9. klass, oli ta üks vähem aktiivsemaid tunde üldse,» selgitas Mooses.
Teadlaste mõõtmistest selgub, et ainetunnis järjestikku istumise aeg pikeneb.
Tartu Ülikooli teadlaste soovitusi järgides on näiteks Tartu Tamme kool ja Descartes'i gümnaasium teinud ainetundides muudatused, mis ühendavad ainealaste teadmiste omandamise liikumisega.