Rõvedad nakkused, mille võid üles korjata jõusaalist

Treeningvahendeid ei puhastata just väga sageli, kuigi neid puutub suur hulk inimesi.

FOTO: panthermedia.net / Arne Trautmann

Kuigi regulaarne füüsiline koormus on tervisele hea, võib jõusaalis leiduvatel hantlitel ja treeningmasinatel peituda ohtralt teistest trennihuntidest maha jäänud haigusetekitajaid.

Jõusaalid on bakterite levikuks võrdlemisi hea keskkond, kuna seal jätavad inimesed endast higipiisku maha, kirjutab Daily Mail. Niisked alad meelitavad aga ligi baktereid, kes saavad neis kohtades rahumeeli elutseda. Mõni neist võib nahaga kokkupuutel tekitada lööbe või tüüka, teised aga nakatada halvemal juhul isegi surmava nakkusega. Õnneks aitab hügieeninõuete järgimine suuremat osa ohtudest vältida.

Higise nahaga kokkupuutel on eriti kerge levima stafülokokk-bakter. Valdavalt on see ohutu, kuid stafülokoki tüvi nimega MRSA ehk sageli surmajuhtumeid põhjustav «superbakter» võib haava või kriimustuse peale sattudes tekitada ohtliku infektsiooni. Sellest annab esimese asjana märku nahale tekkinud lööve.

Jõusaali või rühmatreeningusse minnes tuleks seega hoolikalt jälgida, et haavad ja muud väiksed sisselõiked oleks ilusti plaastritega kaetud. Vältida võiks ka füüsilist kontakti teiste treenijatega. Samuti on hea, kui pühid treeningmasina enne selle kasutamist paberrätikuga puhtaks ning teed sama ka siis, kui oled kasutamise lõpetanud. Üldiselt on selleks jõusaalides olemas desinfitseerivad vahendid. Nende nõuete järgimine tagab ka selle, et hoidud nakatumisest kolibakteriga, mis on seotud iivelduse, oksendamise ja kõhulahtisusega.

Üllataval kombel võib hulk baktereid pesitseda treeningmatil. Puhastamata jäetud matilt võib treenija üles korjata näiteks rahvasuus tuntud «kassihaiguse», millest annavad märku nahale tekkivad roosad või punakad sügelevad laigud. Samuti võivad matil pesitseda muud naha seenhaigust tekitavad bakterid. Nende vältimiseks võiks kaasa võtta oma treeningmati või katta selle rätikuga nii, et nahk matiga kokku ei puutuks. Abiks on kindlasti ka see, kui pärast trenni mati hoolikalt ära puhastad, kiirelt pesema lähed ja end korralikult kuivatad.

Kuna jõusaali duširuumi külastab väga erinevaid inimesi, ei saa päriselt usaldada ka seda niisket keskkonda. Peamine oht duširuumis on nakatumine jala seenhaigustega. Seda aitab vältida plätude kandmine ning võimalikult väheste pindadega kokkupuutumine. Kui tatsad duši alla paljajalu, pole välistatud, et saad sealt mõne nakkuse ning tood selle kodusesse vannituppa.

Populaarne

Tagasi üles