5 toitu, mis leevendavad kõhukinnisust

Mango.

FOTO: Panthermedia / Cseh Ioan

Kõhukinnisus on ebameeldiv sümptom, mis omakorda võib põhjustada puhitust, valusid ja kurnatust. Kui koged seda sagedasti, tuleks oma toidulaud üle vaadata.

Kõhukinnisuse vältimiseks tuleks igapäevaselt tarbida piisavalt puhast vett ning kiudaineid sisaldavaid toite - puu- ja köögivilju, värskeid salateid, täisteratooteid jm, vahendab Fox. Korras seedimise eest on vastutavad eelkõige kiudained, mis kiirendavad toidumassi edasiliikumist peensooles.

Kui aga kõhukinnisus on juba käes, võib seedimise kiirendamiseks lisaks veejoomisele abi olla järgnevast viiest toiduainest.

Mango. See puuvili on rikkalik mitmesuguste vitamiinide, mineraalainete ja antioksüdantide poolest. Kuigi kiudainete sisalduse poolest on ka mangost paremaid puu- ja köögivilju, on sel mitmete uuringutega tõendatud seedimist pisut soodustav ja põletikku ennetav mõju.

Linaseemned. Need on ühed suurima kiudainete sisaldusega toiduainetest. Linaseemned läbivad organismi ja viivad kehast välja seal leiduvad mürkained jm. Linaseemnete söömine peaks seedimist märgatavalt kiirendama – 20 grammi seemneid annab juba viiendiku päevasest vajalikust kiudainete kogusest.

Brokoli. Lisaks kiudainetele ja mitmetele vitamiinidele sisaldub brokolis antioksüdant nimega sulforafaan, mis vähendab põletikuriski ja aitab kaitsta mao vooderdist. Põletikuriski vähenemine seedetraktis tähendab seda, et soolestikus on vähem «stressi» ning ka kõhukinnisus võib niiviisi leeveneda.

Maitsestamata jogurt. Soolestiku tervist toetavad suurepäraselt probiootikumid, mida leidub just jogurtis, aga ka näiteks keefiris ja hapukapsas. Probiootikumid aitavad kaasa heade bakterite kasvule organismile, parandavad seedimist ja toetavad ka immuunsüsteemi.

Pirnid. Kiudainete poolest on hea valik ka pirn, milles on suurem osa vitamiine ja kiudaineid just koore all. Pirnis looduslikult leiduv pektiin aitab samuti seedesüsteemi tööle kaasa.

Tagasi üles