Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Depressiooni teadvustav test levib inimeste seas kulutulena

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Depressioon. Pilt on illustratiivne.
Depressioon. Pilt on illustratiivne. Foto: Panther Media/Scanpix

Vaimse tervise portaali Peaasi.ee algatatud depressiooni teadvustamise kampaania «Must lumi» raames on depressioonitesti tehtud üle 20 000 korra.

«Eesti mõistes on tegemist erakordselt suure numbriga. See näitab, et teema kõnetab inimesi ja on pannud neid mõtlema oma vaimse tervise üle,» sõnas Peaasi.ee juht ja kliiniline psühholoog Anna-Kaisa Oidermaa.

Tema sõnul on testi täitnud tänaseks ligi 6000 meest ja enam kui 14 000 naist. Vanusegrupiti on enim teste täitnud 30-40-aastased, kuid esindatud on kõik vanusegrupid, ka noored ja eakad inimesed. Oidermaa ütles märtsi alguses Postimehele, et eesmärgiks on leida vähemalt 30 000 testi täitjat, aga ideaalne oleks jõuda nende 70 000ni, kellel on praegu depressioon.

Peaasi.ee sõeltest on rahvusvaheliselt kasutatav ja Eestis valideeritud kümneväiteline depressiooniküsimustik (DEPS), millele on lisatud küsimus viimase kuu jooksul esinenud suitsiidmõtete kohta. Seda saad täita siin.

Selle nädala keskel lõpeb testimine riigisektori asutustes. Kampaanias «Must lumi»  osalevad avalikust sektorist politsei- ja piirivalveamet, Eesti Energia, riigikogu kantselei, Tallinna Sadam, rahvusooper Estonia, riigikantselei, haigekassa, rahandusministeerium, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, justiitsministeerium, sotsiaalministeerium, haridus- ja teadusministeerium, tööinspektsioon, sotsiaalkindlustusamet  ja Astangu kutserehabilitatsiooni keskus.

Kokku on kampaaniasse haaratud üle 30 organisatsiooni, kelle seas on eraettevõtted ja riigiasutused kui ka erialaorganisatsioonid ning koolid. Erasektori testimises osalesid Fortumo, Helmes, Pindi Kinnisvara, Playtech, Rahva Raamat, Solarise keskus, SOL Baltics ja Viru Keemia Grupp (VKG). Erasektoris täideti teste 1139, neist 45 protsendil oli tulemus üle piirnormi, suitsiidmõtteid märkis 21 protsenti vastanutest.

Loe depressiooniga võitlemisest ning «Musta lume» kampaaniast lähemalt siit.

Tagasi üles