See toit võib aidata unenägusid paremini meelde jätta

Tahad öö varjus nähtut mäletada?

FOTO: Andriy Popov / PantherMedia / Andriy Popov

B6 vitamiini sisaldavate toitude söömine võib aidata unenägusid kirkamaks ja paremini meeldejäävaks muuta. 

Kui sul on unenägude mäletamisega probleeme, söö enne magamaminekut kala, kartuleid ja banaane. Uus uuring leidis, et B6 vitamiin aitab inimestel unenägusid paremini meelde jätta, vahendab Newshub.

Adelaide´i ülikooli uuringus võtsid osalejad viiel järjestikkusel ööl enne magamaminekut B6 vitamiini toidulisandit. Üks uuringus osalenud inimene ütles, et talle tundus, unenäod muutusid selgemaks ja neid oli lihtsam meelde jätta. Samuti ei kadunud unenäod mälust päeva jooksul. Uuringus ei muudetud osalejate unerežiimi.

Uuringu juhataja Denholm Aspy ütles, et keskmine inimene veedab oma elust keskmiselt kuus aastat und nähes. «Kui suudame näha kirkaid unenägusid, mida saame kontrollida, saame oma uneaega palju paremini kasutada,» sõnas ta. Uni, kus inimene saab aru, et ta näeb und, on tema sõnul tervisele mitmel moel kasulik. Näiteks on teadliku unenägemise abil võimlalik luupainajatest üle saada, ravida foobiaid, arendada loovust ja probleemilahendamise oskust, arendada motoorseid oskusi ning isegi traumast taastuda.

Aspy sõnul on teadliku unenägemise jaoks kõige olulisem esmalt unenägusid igapäevaselt meelde jätta. Uuring näitas, et vitamiin B6 võib olla üks võimalus, kuidas seda soodustada. B6 vitamiini sisaldavad veel näiteks piim, juust, munad ja avokaado.

Teadlase sõnul on vaja edasist uurimistööd, et mõista kas B6 vitamiini kogus mängib mingit rolli. «Kui vitamiin on efektiivne vaid inimestel, kes seda muidu vähe tarbivad, võib selle mõju pikaaegsel tarvitamisel väheneda,» sõnas ta portaalile.

Lugu ilmus esmakordselt 2018. aastal.

Populaarne

Tagasi üles