12 000 kalorit päevas: maailma üks tugevamaid mehi avaldab oma menüü

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Brian Shaw maailma tugevaima mehe võistlustel Manilas 2018. aastal.

FOTO: NOEL CELIS / AFP/Scanpix

Kuula artiklit

Mõnele võib tunduda see justkui unelm, kui iga päev saaks piiramatult süüa. Neljal korral maailma tugevaimaks meheks valitud Brian Shaw aga kurdab, et see pole sugugi nii lihtne.

Rammumees ning neljal korral maailma tugevaima mehe võistluse võitnud Shaw jagas äsja oma Youtube’is tüüpilist päevamenüüd ning avaldas, millist hulka toitaineid vajab ta oma kehale piisava kütuse tagamiseks, vahendas Independent. Mees sööb seitse korda päevas ning toitumisnõustaja on tema menüü koostanud eesmärgiga, et Shaw saaks sellest võimalikult palju jõudu ammutada. Mees ise aga ütleb, et suurtes kogustes süüa on väga raske, tema söögikordade vahed on üsna lühikesed ning seepärast tekib tunne, justkui peaks kogu aeg sööma.

Hommikusöögiks saab Shaw valida meelepärased hommikuhelbed piimaga. Lisaks sööb ta ära kaheksast munast tehtud omleti ning kõrvale veel lusikatäie maapähklivõid. Selle toidukorra kaloraaž on umbes 1180 kcal.

Esimeseks vahepalaks joob jõumees ära suure valgujoogi, sööb kõrvale kaks müslibatooni ning veelgi maapähklivõid. See toidukord sisaldab umbes 1000 kalorit.

Lõunasöögi sööb Shaw juba vaevu tund pärast vahepala. Selleks on suur kogus pastat kastmega ning ligi poole kilo maheveiselihaga. Söögikord sisaldab umbes 2200 kcal.

Järgmiseks vahepalaks joob mees uue valgujoogi, mis on tehtud magustamata mandlipiima ning mahemustikatega, kõrvale sööb ta maapähklivõid. Toidukorras peitub umbes tuhat kalorit.

Õhtuooteks sööb Shaw suure portsu riisi, kuhu on lisatud mahekalkuniliha ja brokolit. Toidukord sisaldab umbes 1400 kalorit.

Õhtusöögiks on Shaw’le ette nähtud järjekordne hiigelports pastat või kartuleid. Ta serveerib neid poole kilo veiseliha, spargli ja kastmega. Toidukord sisaldab ligikaudu 3400 kcal.

Päeva viimaseks toidukorraks on mehel taas valgujook ning olenevalt päevast 2-3 lõiku toorjuustukooki. Kui järgmisel päeval ootab ees karm treening, võib ta endale lubada ka neli koogilõiku. Enamasti jääb aga toidukorra kaloraaž 1600-1700 kcal kanti.

Kokku tarbib mees päevas umbes 12 000 kalorit, millest ligi 700 grammi moodustavad valgud, 1400 grammi süsivesikud ning 400 grammi rasvad. Kokku on see ligi kuus korda rohkem, kui üks tavalise kehaehitusega mees päevas vajab. Shaw’ sõnul päeva jooksul ta praktiliselt nälga ei tunne ning toidukogused on talle sobivad, kuid söömine võtab tohutult palju aega. Samas on ta teadlik, et toit annab talle kütust, mis võimaldab näiteks teha jõutõmmet rohkem kui 500 kiloga ning on tema isiklikuks rekordiks.

Tagasi üles