/nginx/o/2019/03/06/11845790t1h7156.jpg)
Katsest oli näha, et kui populaarsed sotsiaalmeedia mõjuliidrid propageerivad toiduga seotud sisu, tahavad lapsed automaatselt rohkem süüa.
Katsest oli näha, et kui populaarsed sotsiaalmeedia mõjuliidrid propageerivad toiduga seotud sisu, tahavad lapsed automaatselt rohkem süüa.
Sotsiaalmeedias tegutsevad eeskujud või influencerid võivad panna lapsi ebatervislikult toituma, selgus ajakirjas Pediatrics avaldatud uuringus. Selline mõjuvõim ei ole aga nähtav tervislike toitude propageerimisel, vahendab Market Watch.
Uuringus osales 176 Suurbritannia last vanusevahemikus 9–11 aastat, kes pidid vaatama kahte võltskontot Instagramis. Kontodele lõid sisu 26-aastane naine ja 23-aastane mees, kes tegutsesid YouTubes ja olid eksperimendi ajal Suurbritannias 10 kõige populaarsema videoblogija hulgas. Instagrami kontodele lisati pile, kus blogijad hoidsid käes ebatervislikku toitu, näiteks šokolaadiküpsiseid, tervislikke sööke, nagu puuvilju või mittesöödavaid esemeid.
Lastel lasti suvaliselt vaadata ühte nendest tingimustest. Peale seda said lapsed valida hulga ebatervislike (šokolaadinööbid, kummikommid) ja tervislike (porgandid, viinamarjad) suupistete seast. Need, kes nägid influencereid ebatervisliku toiduga tarbisid keskmiselt 448,3 kilokalorit, võrreldes 357,1 kilokalorit söönud lastega, kes nägid pilte mittesöödavatest objektidest. Siiski ei mõjutanud tervislikkude suupistete propageerimine söödud toidu kogust. Tervislike toitude propageerimine sotsiaalmeedias ei pruugi seetõttu laste toitumisharjumusi parandada, arvasid uuringu autorid.