Kui palju peaks päevas sööma puu- ja juurvilju?

Päevas peaks sööma vähemalt 400 grammi puu- ja juurvilju.

FOTO: Shutterstock

Puu- ja juurviljad on tervisliku toitumise alus ning mängivad elukvaliteedi säilitamisel ja haiguste ennetamisel olulist rolli. Seetõttu on oluline, et organism saaks iga päev piisavas koguses värskeid puu- ja juurvilju.

Maailma Terviseorganisatsiooni hinnangul on oluline tarbida vähemalt viis portsjonit erinevaid puu- ja juurvilu päevas – üks portsjon on 80 grammi. Päevas peaks tarbima minimaalselt 400 grammi puu- ja juurvilju, et väheneks südamehaiguste, insulti ja vähi risk. Samuti toetab puu- ja juurviljadest saadud kiudainete ja vitamiinide hulk inimese aju, seedimist ja vereloomet.

Viis põhjust, miks süüa iga päev viis portsjonit puu- ja juurvilju:

  • Puu- ja juurviljades on lai valik vitamiine ja mineraale (foolhape, magneesium, C-vitamiin, A-vitamiin, kaalium).
  • Puu- ja juurviljad on hea kiudainete allikas – kiudained toetavad seedimist ja reguleerivad veresuhkru taset.
  • Puu- ja juurviljad ennetavad südamehaigusi, insulti, diabeeti ja mõnda tüüpi vähki.
  • Uuringud on näidanud, et puu- ja juurvilad alandavad vererõhku.
  • Hea nägemine – puu- ja juurviljad aitavad hoida nägemist ja toetavad silmade tervist.

Samuti aitavad puu- ja juurviljad hoida tervislikku kaalunumbrit – nimelt püsib kiudainete rohke toidu najal kõht kauem täis ning nendest saadavate kalorite hulk on samuti väike.

Puu- ja juurviljad on kasulikud ka vaimsele tervisele. Teadlased leidsid, et inimesed, kes söövad rohkem juurvilju, hindavad oma vaimset tervist paremaks kui need, kes söövad juurvilju harva.

Tagasi üles