Punane ja roheline tuli valgusfooris on inimestele üheselt arusaadav: punane tähendab stopp ja roheline annab loa edasi liikuda. Teadlased katsetasid, kas värvide kasutamine pakendite märgistamisel saadab tarbijale sarnase signaali.
Teadlased töötasid välja strateegia, mis aitab langetada tervislikke valikuid
Harvardi teadlased korraldasid katse, milles osales 5700 inimest, kelle toiduvalikuid jälgiti mitme kuu vältel. Katse korraldati sööklates, kus pakuti nii tervislikke kui ka ebatervislikke toite ja vahepalasid. Teadlased märgistasid tervislikud valikud rohelisega ning ebatervislikud punasega. Lisaks paigutati ebatervislikud toidud raskemini kättesaadavatesse kohtadesse.
Tulemustest selgus, et toitude märgistamine mõjutab tarbijate valikuid. Tarbijad valisid väiksema tõenäosusega ebatervisliku toidu, kui sellel oli silt, mis inimest toidu ebatervislikkusest informeeris. Inimesed said katse tulemusel 23 protsenti vähem kaloreid ebatervislikest toitudest ning sõid rohkem tervislikke toite.
Varasematest uuringutest on selgunud, et toitude märgistamine värvidega mõjutab müüki. Punased sildid ja hoiatused vähendavad müüki neli protsenti, aga rohelised märgistused tervislikkuse kohta suurendavad müüki viis protsenti. Teadlased soovitavad strateegiat praktiseerida ka kodudes. Ebatervislikud toidud võib tõsta kõrgematele riiulitele või eraldada ülejäänud toiduainetest. Samuti soovitatakse hoida valmis tervislikke vahepalasid, mida nälja korral rämpstoidu asemel eelistada.